Mitt 10-speed Ultegra DI2 bakgir røk. Jeg kunne ikke bytte til nytt 10-speed UI2 bakgir fordi det forlengst har gått ut av produksjon og er tomt på alt av shimano-lager, nettbutikker osv i hele verden. Gikk derfor opp til 11-gir. Men måtte da, som du sier, også bytte til nytt framgir.
En interessant kommentar er at jeg likevel beholdte mitt 10-speed bakhjul, det går an å tilpasse 11-speed girgruppe til å fungere med 10-speed selv om det ikke offisielt er støttet. Det inkluderer en hack på software som jeg fikk hjelp til. Når man da bytter hjulsett (evt kun boss og kassett) til 11-speed siden så skal det kunne justeres ved å stille noen skruer.
Etterhvert har jeg nå da også kjøpt meg et slikt nytt 11-speed hjulsett, men siden jeg har et par 10-speed kassetter jeg tenkte å bruke opp (som funker på 11 boss med spacer) og dette oppsettet funker perfekt så kjører jeg 11 med 10 ennå...
Forøvrig holder det å bytte fremgir, bakgir og koblingsboks. Andre komponenter som hendler og batteri kan du beholde.
Redigert av EspenS; 29/08/2015 22:41.