Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

TomTom Multi-Sport Cardio sportsklokke

TomTom Multi-Sport Cardio sportsklokke #2092635 24/03/2015 08:53
D
Den glade amatør Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Noen som har prøvd denne Tom Tom multisport cardio ?

Virker unektelig kjekt med måling av puls uten pulsbelte, men funker det? ICON_SMILE

Re: TomTom Multi-Sport Cardio sportsklokke [Re: Den glade amatør] #2092636 24/03/2015 09:02
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det fungerer vel greit nok:
http://www.tek.no/artikler/test-tomtom-runner-cardio/160962

Med mindre testen er kjøpt og betalt da.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: TomTom Multi-Sport Cardio sportsklokke [Re: Den glade amatør] #2092637 24/03/2015 09:49
H
hmhelland Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Jeg bruker den. Syns den fungerer utmerket. Pulsmåleren virker veldig stabil og presis sammenlignet med belter jeg har prøvd.

Re: TomTom Multi-Sport Cardio sportsklokke [Re: hmhelland] #2092638 25/05/2015 08:43
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: hmhelland
Jeg bruker den. Syns den fungerer utmerket. Pulsmåleren virker veldig stabil og presis sammenlignet med belter jeg har prøvd.

Har denne klokka og har brukt den på noen økter nå. Jeg oppfatter pulsmålingen som korrekt og har ikke sett noen avvik sammenlignet med gammeldags pulsbelte.

Siden den synker alt til Strava så er også online-biten bra. Det eneste som er dumt er at du må ha et eget blåtann-belte hvis du skal ha klokka montert på styret, men det er en utfordring som ikke er mulig å løse med mindre en eller annen utvikler tilsvarende sensorer som man har på håndtakene på tredemøller. Wahoo TICKR-beltet jeg hadde allerede fungerer bra. Jeg har også wahoo puls/kadens-måler men den har jeg ikke testet enda.

Jeg kjøpte meg først en Fitbit Surge som også har optisk pulsmåling men den var håpløst dårlig. Jeg syklet i følge den bakkeintervall med en puls på 68. Så 30-dagers åpent kjøp ble brukt og byttet i en TomTom. Angrer ikke. Komfortabel, brukervennlig og jeg synes den er fin.

Det eneste dumme, i følge reviews på nettet, er at den enten bruker fartsmåler eller gps. Hvis den mister signalet fra fartsmåleren så viser den en hastighet på null. Den støtter heller ikke separate puls og kadens-målere, man må ha en kombo-variant.

Jeg snuset også på Polar V800 og Garmin Fenix2 men endte opp Tomtom fordi jeg har veldig dårlige erfaringer med Polar fra tidligere og Fenix2 var for dyr når Expert lot meg bytte Fitbit Surge mot TomTom-klokka uten mellomlegg (sparte 500 kroner på det). Når jeg da i tillegg får 300 kroner i cashback fra TomTom som blir klokka billig.

Men om valget stod mellom fullpris på Fenix 2 og Tomtom, så hadde nok valget falt på Garmin-klokka. Men slik det endte opp fikk jeg TT-klokka til 1000 kroner mindre enn billigste nettpris på Fenix 2.

Moderator  support, Valentino