Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Klær vår/høst

Klær vår/høst #2092401 15/03/2015 19:05
Silversurfer Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hvilke merker fører de kuleste og beste plaggene for sykling i kaldere norsk vår og høst?

Re: Klær vår/høst [Re: Silversurfer] #2092402 15/03/2015 19:32
torbis Offline
Ivrig
Ivrig
Kuleste? Eller mest funksjonelle? Har brukt Gore Bike Wear Xenon 2.0 softshelljakka en stund, men etter å ha prøvd Castelli Gabba-jersey såble jeg helfrelst og elsker den. Kanskje kjipt at så mange har den, men så lenge den gjør jobben så er jeg fornøyd. På beina bruker jeg Gore Bike Wear løes bein med windstopp.

Re: Klær vår/høst [Re: Silversurfer] #2092403 15/03/2015 21:37
ganskefort Offline
Ringrev
Ringrev
Mye som funker bra. Hva som passer best for deg avhenger vel litt av bruksområdet. Sykler du lange turer senhøsten/vinteren? Eller kortere turer.

I vinter har jeg brukt vanlig bib underst, vinterbukse fra Endura uten padding. Neppe 'kul', men den gjør jobben. Går ned til -5/6 uten at jeg trenger løse bein i tillegg under.

Overkroppen: ulltrøye (f.eks. Devold eller Rapha winter base layer). Rapha Pro Team Jacket. "Kul", men først og fremst ekstremt slitesterk og anvendelig. Fra +8 til -8 med varierende lag under.

(Rapha kjøper jeg kun på salg...)

Så: vinter? Tenk mest funksjon og slitestyrke. Bedre å være varm enn kald!

Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: Klær vår/høst [Re: torbis] #2092404 16/03/2015 07:17
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Har brukt Gore Bike Wear Xenon 2.0 softshelljakka en stund, men etter å ha prøvd Castelli Gabba-jersey såble jeg helfrelst og elsker den. Kanskje kjipt at så mange har den, men så lenge den gjør jobben så er jeg fornøyd. På beina bruker jeg Gore Bike Wear løes bein med windstopp. [/quote]

# # #

Enig... Stilte med splitter ny svart Gabba jakke og Nanoflex bukse på cafe'n i Son på lørdag, dødsfornøyd helt til det rullet inn tre karer på torget som var dønn like med unntak av klubbvesten. Men så fort de var ute av syne var jeg tilbake i lykkeland.. For en fantastisk bra jakke/bukse. Passe varm helt fra pluss to/tre grader om morgenen til ni/ti grader og aktiv kjøring i bakkene på vei hjem. (hadde ingenting under). Skal ikke forundre meg om jeg tester Castelli på morgentur på fjellet i påsken. Løp & kjøp ! ! !

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Klær vår/høst [Re: Silversurfer] #2092405 16/03/2015 09:28
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mer enn 5 pluss, ikke sant?

Jeg liker godt Assos Habu, eller varianter over temaet:

Assos Habu-jakke, evt. Intermediate-jakke pluss Falkenzahn-vest
Assos Earlywinter/Habu undertrøye
Assos Tiburushorts pluss Legwarmers_S7 (de dekker utsiden av hoften)
Sokker (varme) og skotrekk/overtrekksokker
Lett hjelmlue. Liker ikke å fryse på ørene. Sykkellue i tillegg om lav sol: Luebrem er fint.
Varme, men ikke supervarme hansker.

Kaldere enn 5 pluss går det i Assos Winter/Bonka undertrøye, Bonka jakke og tights, innerhansker, kraftigere hjelmlue, og varme sokker i skikkelige skotrekk. Ned mot null og under bytter jeg den vanlige sommersykkelbuksen med Tiburushortsen eller en varm nikkers, og drar nevnte Falkenzahn-vest utenpå Bonkajakken.

Assos er mer funksjonelt enn det meste annet der ute. Kult? Jeg synes det. Heldigvis, for de lager klær som sitter inntil og er lange nok i ermene til meg. Jeg pleide å måtte bruke armvarmere for å få dekket underarmen og håndleddet, og jakkene var likefullt ballonger.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Klær vår/høst [Re: Silversurfer] #2092406 17/03/2015 17:11
M
MortenRE Offline
Ringrev
Ringrev
M
Min erfaring:
Rapha er kult og funker, men er ikke så teknisk.
Assos er veldig bra men veldig dølt.
Gabba-jakka er bare bra. Punktum

Jeg ender ofte opp med Assos på beina, Rapha på overkroppen med unntak av Gabbajakka av og til. Nanoflex-buksa til Castelli liker jeg også godt.

Når det er sagt har jeg på langt nær prøvd alt og det er veldig mye som funker.

Re: Klær vår/høst [Re: Silversurfer] #2092407 17/03/2015 20:26
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Er det slik at glidelåsen på Gabba-jakka (opp mot haka) kan være et irritasjonsmoment? Mener å ha lest det en plass.

Re: Klær vår/høst [Re: Silversurfer] #2092408 17/03/2015 20:51
M
MortenRE Offline
Ringrev
Ringrev
M
Ikke for meg, men den er ikke offset slik som bla Rapha. Det kan dog være fordi jeg nesten alltid har buff i kombinasjon med Gabba. Totalt unyttig innlegg altså..

Re: Klær vår/høst [Re: pharynx] #2092409 18/03/2015 14:45
goerbi Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: pharynx
Er det slik at glidelåsen på Gabba-jakka (opp mot haka) kan være et irritasjonsmoment? Mener å ha lest det en plass.

Jeg er på min andre gabbajakke og har aldri tenkt over at dette er et problem. ICON_SMILE

Hjelperytter for Landevei!
Landevei.no
TVK Elite

Moderator  support, Valentino