Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Trenings-Ridleyen til Greipel er en...

Trenings-Ridleyen til Greipel er en... #2092101 02/03/2015 08:57
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
...Specialized, er den ikke?



(Foto fra ciclismo-espresso.com)


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092102 02/03/2015 11:59
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Trond Helge Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Synes den ligner mistenkelig på en Tarmac ja


// Too many roads, too little time
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092103 02/03/2015 17:57
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
skubisan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
Jøss. Det var rart synes jeg. Industrispionasje? ICON_SMILE

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092104 02/03/2015 19:46
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 2,978
T
traktoregg Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 2,978
Er det bare jeg som ikke "skjønner bildet" eller er det noe veldig rart med venstre kneet/låret hans?

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: traktoregg] #2092105 03/03/2015 07:46
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
thamg Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
Sitat: traktoregg
Er det bare jeg som ikke "skjønner bildet" eller er det noe veldig rart med venstre kneet/låret hans?

Han måtte egentlig veldig tisse

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092106 03/03/2015 07:51
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Han har vel all vekt på høyrebeinet slik at muskulaturen (det er mye av den) over venstre kne ikke er stram.

Men altså: En Ridley Tarmac.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092107 03/03/2015 07:59
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
J
joje Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
J
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
Kan det være en prototype?

Hvorfor skulle Greipel sykle på en Specialized forkledd som Ridley?

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: joje] #2092108 03/03/2015 08:33
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Sitat: joje
Kan det være en prototype?

Hvorfor skulle Greipel sykle på en Specialized forkledd som Ridley?


Fordi han vil og kan? Litt som at Tom Boonen syklet mye rundt på en Pegoretti forkledd som en Specialized i 2007, visstnok på grunn av en vond rygg. Det skal legges til at det er vanskelig å finne knallharde bevis(i hvert fall for meg)på om dette er sant, eller en "urban legend" men morsomt uansett.


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092109 03/03/2015 08:56
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120
L
luna Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
L
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120
Tror bildet lurer oss litt, og at det er en Ridley Helium.
Overgangen mellom setestag og setepinne ser ikke slik ut på Tarmac, men på Helium. Det samme gjelder baktriangelet, som ikke ligner på Tarmac. Synes jeg.

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: gare] #2092110 03/03/2015 10:12
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Sitat: gare
Sitat: joje
Kan det være en prototype?

Hvorfor skulle Greipel sykle på en Specialized forkledd som Ridley?


Fordi han vil og kan? Litt som at Tom Boonen syklet mye rundt på en Pegoretti forkledd som en Specialized i 2007, visstnok på grunn av en vond rygg. Det skal legges til at det er vanskelig å finne knallharde bevis(i hvert fall for meg)på om dette er sant, eller en "urban legend" men morsomt uansett.


Dette var faktisk helt vanlig tidligere. I boken om Pinarello forteller de jo selv om hvor få som faktisk syklet på Pinarellosykler i touren da Indurain vant, og hvor flinke de var til å utnytte syklistene som marionetter tross at de syklet på noe helt annet.

Gilbert syklet jo på en alu fra Canyon lenge, som de gjorde små endringer på for å få den til å se ut som en karbonsykkel.


Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092111 03/03/2015 10:21
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
J
joje Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
J
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
Dette var jo langt vanligere tidligere, spesielt når syklene var av aluminium. Moderne karbonsykler er vanskeligere å etterligne og fabrikantene forlanger at sponsede ryttere skal bruke sine sykler - naturlig nok.

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: luna] #2092112 03/03/2015 10:38
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Sitat: luna
Tror bildet lurer oss litt, og at det er en Ridley Helium.
Overgangen mellom setestag og setepinne ser ikke slik ut på Tarmac, men på Helium. Det samme gjelder baktriangelet, som ikke ligner på Tarmac. Synes jeg.


Helium har aldri hatt buet overrør, så det er det ikke. Google bilder av Tarmac SL4 så ser du at det er ganske så likt. Om det er en Tarmac? Tja.


Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Alpers] #2092113 03/03/2015 11:08
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
skubisan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
Sitat: Alpers
Sitat: gare
Sitat: joje
Kan det være en prototype?

Hvorfor skulle Greipel sykle på en Specialized forkledd som Ridley?


Fordi han vil og kan? Litt som at Tom Boonen syklet mye rundt på en Pegoretti forkledd som en Specialized i 2007, visstnok på grunn av en vond rygg. Det skal legges til at det er vanskelig å finne knallharde bevis(i hvert fall for meg)på om dette er sant, eller en "urban legend" men morsomt uansett.


Dette var faktisk helt vanlig tidligere. I boken om Pinarello forteller de jo selv om hvor få som faktisk syklet på Pinarellosykler i touren da Indurain vant, og hvor flinke de var til å utnytte syklistene som marionetter tross at de syklet på noe helt annet.

Gilbert syklet jo på en alu fra Canyon lenge, som de gjorde små endringer på for å få den til å se ut som en karbonsykkel.


Dario Pegoretti bygde rammer for Pinarello, blant annet den siste stålramma som vant Touren (Indurain '94). Det ryktet om Boonen er nok dessverre ikke sant. Han sykla på en aluramme som sannsynligvis var en gammel E5 s works eller muligens en custom inntil Spesh lagde en lengre støpeform. Andrea Pesenti, mannen bak de vannvittige Cinelli Laser rammene, er en annen som har bygget mange proffsykler. Han ble en pioner på å sveise aluminium (etter å ha vært en pioner på å sveise stål med kompliserte rørprofiler) og det er mange proffer som har sykla på en forkledd Pesenti Fly. Pantanis Wilier fra '97 var sannsynligvis en sånn.



Han testa stabiliteten til de fjærlette rammene og Mizuno karbongaflene han var med å utvikle ved å ligge bak en bil i fullt mc-utstyr og slippe styret i godt over 100 km/t.


Den Ridleyen skjønner jeg fortsatt ingenting av. Håper ikke det er en protype Helium for det er en av de siste pene syklene som er igjen og den trenger absolutt ikke bøy på ramma pig

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: skubisan] #2092114 03/03/2015 11:13
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Jeg måtte titte litt mer på Cinelli og da særlig Laser og lar tråden skli ut med bildet av en av de sjukeste banesyklene jeg har sett!


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092115 03/03/2015 11:19
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Ridley presenterer sin nyeste sykkel i forbindelse med Liége-Bastogne-Liége, uten at jeg har klart å dra noe info ut av dem.

Det ville jo være rart om Greipel sykler rundt på en SL4. Kanskje det er siste blad Helium han har?


Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092116 03/03/2015 11:23
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
H
hrukin Offline
Besatt
Offline
Besatt
H
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
Sikkert bestil seg en Kina-ramme og bygd opp på noen gamle deler han hadde liggende. Mener jeg også har sett ham inne på ø. kjøpt forumdelen


Squadra Amarone Ciclismo e Vini


Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092117 03/03/2015 12:09
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Men hvis Ridley bruker Greipel aktivt i produktutviklingsøyemed så er det ikke helt rart om han sykler på andre sykler i ny og ne for å kunne gi innspill til hvilke sykler han synes er gode og hvorfor. At han lar seg avbilde med en slik testsykkel fra en annen produsent er i så fall merkelig, men kommer det en fan med en mobil virker det kanskje rart å si nei.
Det er også da litt rart at han sykler på en eldre Tarmac og ikke siste versjon. Seteklemma her er jo som på tidligere Tarmac og ikke den som kom i fjor.

Hvis dette er en ny Ridley så er den ganske så lik en Tarmac SL4 om ikke annet.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092118 03/03/2015 12:15
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
skubisan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
Utdrag fra en forumtråd om Pesenti Fly:

...Anyway after leaving Cinelli Pesenti had his own shop for some years where he build the Pesenti Fly. It was made out of aluminium-beryllium tubes. I have one similar to the one Pantani used at L'Alpe d' Huez. Mine is 55cm x 55cm and the weight is 1080g. I would imagine that Pantanis was below 1000g given the fact that I am much heavier than he was and the frame was build with different diameter tubes according to rider weights. At that time that was really light..

Beryllium må være nesten like lett som Drillium ICON_LAUGH

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092119 04/03/2015 07:37
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Den banesykkelen er bare helt rå og kunne lett gått inn på en "all time great liste" for min del... Kanskje noe å ha på veggen fremfor å slite med sittestillingen i praksis. Fant ingen tråd på forslag til en slik liste her på forumet men det er det flere av andre steder på nettet.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Alpers] #2092120 04/03/2015 08:28
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120
L
luna Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
L
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120
Sitat: Alpers
Sitat: luna
Tror bildet lurer oss litt, og at det er en Ridley Helium.
Overgangen mellom setestag og setepinne ser ikke slik ut på Tarmac, men på Helium. Det samme gjelder baktriangelet, som ikke ligner på Tarmac. Synes jeg.


Helium har aldri hatt buet overrør, så det er det ikke. Google bilder av Tarmac SL4 så ser du at det er ganske så likt. Om det er en Tarmac? Tja.


Som sagt - jeg tror bildet lurer oss - kanskje sykkelen ikke har buet overrør, men at det bare ser slik ut på bildet...

Men da kan vi jo ikke fortsette denne kjekke diskusjonen...

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092121 04/03/2015 09:08
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Time vill sjåvv, som Rudolf Blodstrupmoen sa.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092122 04/03/2015 14:47
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 147
T
thomasr Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
T
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 147
En SL4 er det i alle fall ikke. På en Tarmacen har overrøret mye bue ut fra styrerøret før det rettes ut siste halvdelen ned mot seterøret. Her ser buen konstant ut. Baktriangelet ligner ikke særlig mye, underrøret ser for skinny ut og seterøret ser ikke ut til å være konisk.

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092123 04/03/2015 16:25
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
skubisan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
Det er nok neste versjon av Helium. Noah har jo buet overrør så markedsavdelingen ville kanskje at de skulle bli mer like og appelere til nyrike og nyfrelste. Jeg er veldig fornøyd med overrøret på min Excalibur ICON_SMILE

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092124 04/03/2015 16:43
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Jepp, ser ut som en slankere versjon av Noah SL. Same kurve på bøyen i overrøret og styrerøret.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092125 06/03/2015 13:22
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120
L
luna Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
L
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120
Tror ikke det er noen Noah. Baktriangelet er jo helt annerledes enn NoahŽens, men derimot svært likt Heliumens.

Tror fortsatt bildet lurer oss, og at bøyen kun er et resultat av det..

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: luna] #2092126 06/03/2015 15:53
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 1,550
goerbi Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 1,550
Sitat: luna
Tror ikke det er noen Noah. Baktriangelet er jo helt annerledes enn NoahŽens, men derimot svært likt Heliumens.

Tror fortsatt bildet lurer oss, og at bøyen kun er et resultat av det..

Når Ridley skal lansere en ny sykkel i slutten av april er det vel ikke akkurat utenkelig at det er denne modellen det er snakk om. Proffene skal sikkert bruke den i ritt rett etter lansering, så da trenger de litt treningstid på den først.


Hjelperytter for Landevei!
Landevei.no
TVK Elite
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092127 16/03/2015 10:36
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092128 16/03/2015 10:42
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
A
anonym5 Offline
Anonym5
Offline
Anonym5
A
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
Ridley lager noen utrolig flotte sykler - la det være sagt!


Anonym5
Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Valentino] #2092129 06/04/2015 07:42
Registrert: May 2010
Innlegg: 767
Liol Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2010
Innlegg: 767

Re: Trenings-Ridleyen til Greipel er en... [Re: Liol] #2092130 06/04/2015 11:46
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
skubisan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
Interessant. Og fin er den, selv med pukkelrygg. Men har enkelte ryttere brukt den i Paris-Nice, Tirreno og Sanremo eller har de to nye modeller på gang?

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå