O store og kloke forum
Jeg er på jakt etter en ny shorts som skal gjøre tjeneste både inne på rulla og ute når den tida kommer. Hittil har jeg brukt billigshorts fra Bikeshop (overraskende ok), og Endura FS260 (fornøyd med alt bortsett fra holdbarhet).
Det som har vært et problem for meg med alle shortsene jeg har hatt er at sømmen i sidene på padden (mellom låra) etter kort tid blir slitt, med påfølgende løse tråder og gradvis løsere og løsere padding. Etter flere minutters grundig overveiing og filosofering rundt temaet har jeg konkludert med at løsninga på problemet må være en padding som ikke er sydd fast (i hvert fall ikke i sidene).Jeg har ingen anelse om hva som finnes på markedet her, og det er der dere kommer inn.
Fysikken min er vel av typen klædd. 175cm/90kg. Ganske tykke lår. Ca 105cm rundt ekvator og 100cm rundt langs boxer-strikken. Har brukt M i Endura, men det er relativt trangt, så jeg burde nok hatt en L. Kan også nevnes at jeg har vært en del plaget med sittesår ca der ræva går over til bakside lår, så om shortsen har en padding som er god mot det er det også en stor fordel.
Kravene er som følger:
- - Padding uten sømmer i siden
- - Ikke helt fjollete høy pris (under 1500,-, om det ikke finnes ekstremt vektige argumenter)
- - God holdbarhet
- - Tilgjengelig på lager i riktig størrelse i norsk nettbutikk (helst Bikeshop)
- - Nøytralt utseende (les: svart)
(og jeg har visse fordommer mot Assos, men det er en annen historie...)