Skal konvertere til 11 delt, og trenger nytt hjulsett. Da det jeg hadde kun var for 10 delt.
Er det noen her som har erfaring med
Reynolds Stratus Sport Alloy Clincher?Alternativt noe annet å anbefale?
Har budsjett på rundt 2000 - 3000 til hjulsett' kan kanskje greie 4000. Men trenger noe som tåler en mann på 108 kg.
Jeg veier noen kilo mer enn deg og har kjørt på Mavic Aksium noen år. De har holdt fasongen godt, ingen kast og ingen løse eiker. Et steg opp vil være Mavic Cosmic Elite til ca 3490.-
http://bikeshop.no/Sykkel/Komponenter/Hj...201-p0000043645 Lettere og antagelig minst like sterkt.
Cosmic Elite kan være ett alternativ, spørsmålet er om de tåler min vekt. Har prøvd å søkt litt på nettet om disse hjulene, og vektbegrensning. Men det jeg har kommet fram til, er at folk rundt 105 kg bruker disse, og at disse hjulene ikke har noen vektbegrensning.
Men jeg tenker som så, flere eiker burde vel gi mer holdbare hjul? Tenker hatt ett hjulsett som er 24/28 vil være sterkere enn 20/20.
Sykkelen brukes aktivt, sykler alt fra 4 mil til 10 mil hver dag. Bruker sykkelen til jobbpendling, og trening. Har brukt Shimano RS10, og disse har blitt brukt ca 500 mil uten noen eiker har røket..