Sorry, men jeg har søkt på "lys" på forumet og sett gjennom 10 sider med resultater uten å skyte innertier

På vei hjem fra jobb i dag, da det var helt mørkt og endel regn, fikk jeg tre aha-opplevelser:
1) På helt mørk, gjørmete og kort sykkelsti så jeg ikke underlaget.
2) Mellom lysene fra gatelyktene så jeg svært lite til asfalten.
3) Og viktigst av alt: biler brøt vikeplikten på to forskjellige steder, begge fra stillestående og med vikepliktsskilt. Det gikk fint siden jeg sykler defensivt og kunne stoppe i tide. Men ingen av dem kan ha sett meg! Den første stoppet opp igjen når jeg stoppet, slik at jeg kunne sykle i en bue foran bilen, den andre fortsatte å kjøre. Begge steder er det gatelys.
Sykkelen er utstyrt med en liten lykt med 3 dioder foran, og denne sto først på maks styrke, og siden på maks blinkehastighet etter første brudd på vikeplikten.
Mange av rådene på forumet gjelder stisykling, så jeg må spørre dere som kjører asfalt:
Jeg kunne tenke meg, med veldig kort leveringstid, en lykt som kan lyse opp veien foran meg på en mørk og våt dag slik at jeg ser underlaget, og samtidig (og enda viktigere) gjøre at bilister med dårlig nattesyn får øye på meg.
Med holderen fra Polar til pulsklokken + lykt + ringeklokke så er det ikke mye plass igjen på styret, så den "bli sett"-saken med 3 dioder må kanskje utgå.
Jeg møter forøvrig svært sjelden andre syklister, så det er neppe noe tema å blende disse ved et uhell. Fotgjengere uten refleks derimot er det en og annen av