Fin side Sykkel-Erik

Jeg beit meg merke i et par ting du skrev i postene på bloggen din:
Kvikkhet. Det første jeg merker av forskjell mellom hjulsettene – og dette er ting som ikke lar seg måle – er hvordan Zipp-hjulene er mye kvikkere og mer responsive enn Mavic Aksium. Det er omtrent som om sykkelen sparker tilbake når jeg tråkker i gang. Til sammenlikning føles det mer som om kraften i tråkket bare blir borte med Aksium-hjulene. Denne forskjellen merkes best når jeg tråkker i gang eller skal dra opp farten, men når man er i marsfart er det ingen markante forskjeller mellom hjulene (annet enn i hodet).
Den følelsen av "kvikkhet" kan jeg gjerne tenke meg! Om det så bare er en form for placebo.. Jeg innbiler meg at jeg vil føle meg bedre dersom det føles ut som om det er ekstra snert i hjula

Så var det en setning til jeg likte godt og føler jeg kan sette opp mot den over:
Det ER morsommere å sykle med flott utstyr, selv om det er inni hodet og ikke i beina på syklisten!
Det er noe med akkurat det!

Samtidig så må jeg si tanken på en watt-måler også er spennende, fort gjort å bli usikker på hvor penga skal ta veien merker jeg..