Vi ønsker velkommen til årets utgave av Hole 12-Timers terrengsykkelritt på Helgelandsmoen, like utenfor Hønefoss. Rittet følger samme gode oppskrift som de foregående utgavene med 6 og 12- timersritt i soloklasser samt stafettklasser for to eller fire på lag. Dette er et sosialt ritt med en hyggelig atmosfære, flott natur og enkel logistikk. Start/mål og vekslingsone ligger inne i Helgelandsmoen næringspark. Dette er en flott utfordring for treningskamerater, kollegaer, deg som ønsker å teste din egen utholdenhet eller for deg som trenger mange mil i beina før grenserittet, birken osv...
Fantastiske nyheter. Jeg hørte rykter om at det ikke ble noe av i år. Jeg er dog usikker på om jeg får muligheten til å være med i år. Skal ta det opp i familieråd.
Jeg vil forøvrig råde dere til å beholde den alternative delen i stedet for grusveien som i fjor. Løypa ble mye morsommere med mer sti.
Kan anbefale dette rittet til alle. Det er flatt, det er morsomt og arrangørene klarer å holde stemningen oppe gjennom hver passering.
Edit! Helvette. Kona sa ja. Da er det bare å forberede seg på 12 timer med smerte igjen da.
Lag en kortere runde sentrert i skogsområdet ved start og mål. Alle disse flate asfalt- og grusstrekningene er det ingen som ønsker. Blir mer publikumsvennlig også med en kortere runde, og ikke minst mindre kjedsommelig for de som skal sykle i 12 timer. Har man litt teknisk å jobbe med så går tiden så mye fortere :-)
Løypesjefen har talt; det blir som mange har ønsket, mer terreng!!!
Håper dette faller i smak og flere ønsker å utfordre seg selv eller treningsgjengen i et morsomt, sosialt og logistikkmessig veldig enkelt ritt sentralt på østlandet.
Så til de som vurderer styrkeprøven i en eller annen utgave, men synes landeveien blir for kjedelig eller skummel; Velkommen til Hole 12-Timers. Her er det fritt for stifter og spiker i løypa, vogntog som ligger på bakhjulet osv... Var det siste litt for drøyt? I så fall beklager jeg det...
Ser at vi ikke har nevnt at startkontingenten hos oss er 390,- pr snute.
Minner om at dette rittet ligger ca 1 time fra Oslo, 1 time fra Gardermoen, 40 min fra Drammen osv. Søk opp "Helgelandsmoen Næringspark" i Googlemaps så finner du reiseavstand fra deg.
Vi kan tilby enkel logistikk med start og mål på samme sted, samt at man kan lage seg en liten base for mat, service osv i vekslingsområdet (Start/Mål).
Det ligger også flere hoteller i nærheten hvis noen ønsker å benytte seg av det. Ta kontakt med oss så skal vi videreformidle kontakt...
Da er løypen merket, startnummerne er snart på vei til oss og været ser ut til å bli perfekt for sykkelfest på Helgelandsmoen neste lørdag.
Det er fortsatt ledige plasser både i 2 og 4- mannslagstafet samt soloklasse i 6 og 12-timersrittet.
Vi minner om at dette er et lavterskel turritt med god stemning og lave skuldre. Her kan man bli med i eget tempo, uansett om målet er å gjennomføre 6 runder eller om man ønsker å se om 30 runder er mulig for en solorytter i løpet av 12 timer.
Vi ønsker dere alle velkomne til 12-timers sykkelfest 18. juni Hilsen oss i Krokskogen CK
Etter å ha saumfart hjemmesidene etter beste evne savner jeg fortsatt litt praktisk info før jeg pakker bilen lørdag morgen.
Har aldri syklet i 12 timer tidligere, så jeg lurer litt på serveringsfasilitetene. Må jeg beregne å selv ha med all drikke og mat? Stiller arrangør med vann, sportsdrikk etc, eller må jeg fylle familiens kjølebag til randen og trille inn egen vanntank?
Etter å ha saumfart hjemmesidene etter beste evne savner jeg fortsatt litt praktisk info før jeg pakker bilen lørdag morgen.
Har aldri syklet i 12 timer tidligere, så jeg lurer litt på serveringsfasilitetene. Må jeg beregne å selv ha med all drikke og mat? Stiller arrangør med vann, sportsdrikk etc, eller må jeg fylle familiens kjølebag til randen og trille inn egen vanntank?
Hei,
Vi stiller med vann, sportsdrikk, noe bakevarer og litt gel etc til selve rittet. De fleste ønsker å ha med seg "riktig mat" for seg selv, mens vi stiller med diverse musliboller og syltetøy, energibarer osv som supplement. Det blir også litt enkel grillmat etter rittet frem mot premieutdeling.
Vann og sportsdrikk vil stå ved vekslingsonen, så her kan man fylle opp etter eget ønske.
Kjenner at jeg grugleder meg skikkelig nå. Spesielt etter å ha fått syklet gjennom første halvdel av løypa forrige uke. Den lille vertikale kneika kan nok by på litt syre når rundeantallet blir tosifra.
Kjenner at jeg grugleder meg skikkelig nå. Spesielt etter å ha fått syklet gjennom første halvdel av løypa forrige uke. Den lille vertikale kneika kan nok by på litt syre når rundeantallet blir tosifra.
Den trenger du ikke bekymre deg for, da den pga andre omstendigheter er byttet ut med den mye snillere traktorveien vi brukte som nedfart i fjor (den som går nærmest gangveien)...
Ja, den lange grusveien og asfalt-strekket rett etter at man har kjørt ut av porten er borte. Dette er i sin helhet erstattet av deilige stier og traktorveier. Jeg kjørte løypa i går: https://www.strava.com/activities/609197179.
Ja, den lange grusveien og asfalt-strekket rett etter at man har kjørt ut av porten er borte. Dette er i sin helhet erstattet av deilige stier og traktorveier. Jeg kjørte løypa i går: https://www.strava.com/activities/609197179.
HVordan er været på Helgelandsmoen i dag? Slår værmeldinga til kan det bli grisete forhold i morgen. Men været ser ut til å bli perfekt, så litt gjørme i de mørkeste krokene av skogen skal vi vel klare?
Vet ikke hvordan været er akkurat i dag, men tror de fleste områdene i skogen på Helgelandsmoen vil takle nedbøren ganske bra.
Tja.. Etter å ha gått og syklet mange mil i den skauen det siste året så kan jeg konkludere med at det kan bli veldig grisete i enkelte områder. Men da skal det kanskje ha regnet en del mer enn det det har gjort i det siste.