Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til å finne belteramme med skiveb og 700/29?

Hjelp til å finne belteramme med skiveb og 700/29? #2082301 21/04/2016 08:37
N
Nervevrak Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Finnes 100.000'er av sykkelmerker der ute, og føler jeg har kikket gjennom de aller fleste de siste ukene... Uten å finne det jeg ønsker. Og syntes det egentlig er litt merkelig at jeg ikke har funnet det for lenge siden...

Så kom med tips om rammer der ute som fyller følgende ønske:

-Mer mot CX stil en offroad, i vert fall HT. (men er åpen for offroad HT også).
-700C eller 29".
-Skivebremser.
-Åpning i chain/seat stay eller innebygget i dropout for montering av belte. (Eventuelt en elevated c/s ramme).
-Kan ta Rohloff speedhub.
-Dropout med stramming.

-Helst uten dempergaffel (men heller ingen krav, siden den kan byttes).
-Ikke eksentrisk bottom bracket eller feit carbon bottom pga 8Fun motor skal monteres.

Jeg har funnet en 2-3 rammer som oppfyller alt, bortsett fra at de har eksentrisk bottom bracket isteden for dropout. Eller Rose Activa pro 5 carbon drive, som kun hadde 26", og mulig også vanskelig å kun kjøpe ramma frown

Eneste jeg sitter igjen med som alternativ på blokken nå er å tegne en i BikeCAD, og bestille custom. Men har egentlig ikke tid til å sette meg ned å ta den biten. Så har fortsatt et lite håp om å kunne finne en ferdig ramme.

Anyone?

Redigert av Nervevrak; 21/04/2016 08:58.
Re: Hjelp til å finne belte-ramme med skiver og annet? [Re: Nervevrak] #2082307 21/04/2016 08:45
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Budsjett? Hva med å få noen til å gjøre jobben for deg? Koster seff skjorta, men da får du jo det du vil ha.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Hjelp til å finne belte-ramme med skiver og annet? [Re: Nervevrak] #2082325 21/04/2016 09:09
N
Nervevrak Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Få noen til å tegne for meg koster meg vel samme som å jobbe inn pengene. Så da kan jeg nesten ta fri fra jobb noen dager å tegne selv ICON_GRIN

Det å få laget selve rammen når en først har en tegning koster vist nok ikke så mye.

Jeg er vel av den typen som ikke egentlig tenker på budsjett som en grense, men noe flytende ut i fra hva en får igjen. Om den perfekte rammen med alle fester og smådesign dukker opp kan jeg sikkert betale 8-10k for den. Men om det er en DBS Kilimanjaro ramme som har blitt moddet, samt påsveiset noe bremsefester etc. så vil jeg ikke betale særlig.

Redigert av Nervevrak; 21/04/2016 09:12.
Re: Hjelp til å finne belte-ramme med skiver og annet? [Re: Nervevrak] #2082411 21/04/2016 12:50
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Nervevrak
Det å få laget selve rammen når en først har en tegning koster vist nok ikke så mye.

Jeg er vel av den typen som ikke egentlig tenker på budsjett som en grense, men noe flytende ut i fra hva en får igjen.

Dersom du skal få laget en custom ramme her i Norge så mener jeg at du må regne med minst 20 000 kr. Korriger meg gjerne om noen mener det er feil.

Har du sett gjennom alle reportasjene fra NAHDB?

http://www.2016.handmadebicycleshow.com/

For eksempel på bikerumor.com

Re: Hjelp til å finne belte-ramme med skiver og annet? [Re: Nervevrak] #2082451 21/04/2016 14:46
N
Nervevrak Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Sett på de fleste som var der, men var noen jeg ikke har sett som må sjekkes ut. Takker.

Bygging i Norge utgår, blir nok øst i Europa. Er en her inne som fikk bygget ramme for ca 3000kr i utlandet. Prøver å finne ut hvor det var, og at det ikke var glemt en 0 i summen :-p

Re: Hjelp til å finne belte-ramme med skiver og annet? [Re: Nervevrak] #2082458 21/04/2016 15:05
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Nervevrak
Bygging i Norge utgår, blir nok øst i Europa. Er en her inne som fikk bygget ramme for ca 3000kr i utlandet. Prøver å finne ut hvor det var, og at det ikke var glemt en 0 i summen :-p

3 000 ? Det høres for utrolig ut til å være sant, men skriv meg opp på en om du får til det. Det du leter etter høres ut som en kremsykkel ICON_SMILE

Re: Hjelp til å finne belte-ramme med skiver og annet? [Re: Nervevrak] #2082517 21/04/2016 20:10
S
Sohoo Offline
Medlem
Medlem
S
Her blir det spennende å følge med hva som kommer frem. Selv om jeg nå har landet på ramme til mitt formål er det jo moro og se hva andre finner også. I min søken etter tilsvarende var vel BNT tourer fra Muru Bikes et av de alternativene jeg fant ganske spennende. Den er kanskje litt grov, men du kan jo kikke på den her:

http://www.murucycles.com/#!bnt-tourer/c1kxd

Sohoo

Re: Hjelp til å finne belte-ramme med skiver og annet? [Re: Nervevrak] #2201279 04/05/2016 14:49
N
Nervevrak Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Var ute hos Fjuk for å handle motoren, og fikk en del tips. Bla. at med 8fun motor så vil NuVinci gir være mer optimalt en Rohloff. Kjekt at prisen er litt mer hyggelig på de også.

Men et av de største problemene med motor er at Gates krankdrevet får begrensninger på hvor langt mot ramma en kan shimmes. Så mulig det ender så langt ut at en må satse på ganske bredt nav og litt kvasiløsninger for å få det linet..

Må nesten kjøpe motorpakke, gir, og finne dekk jeg vil bruke. Også bygge meg innover derifra.

Moderator  support