Hei alle!
Jeg har ryddet i garasjen og nå er det til slutt på tide å kvitte seg med min "første" terrengsykkel. Vel... I alle fall komponentene og hjulene er fra min første terrengsykkel, som jeg kjøpte i 1990. Så hva er egentlig dette..?
Rammen er en Scott Pro Racing ramme, med Ritchey rør. Denne er fra omtrent 1991-92. I størrelsen ca. 17". Passer meg på 178cm. Det sitter på et fint XTR styrelager og det originale Ritchey quill-stem'et følger med. Rammen er gull-aktig, da denne er sandblåst og gulkromatisert

Og således er den perfekt forberedt for pulverlakk. Legger ved et bilde av en restaurert sykkel, slik at dere får et bilde av hvordan denne har sett ut en gang i tiden.
Det følger med en nesten komplett Shimano XT komponentgruppe, fra omtrent 1990. Inkludert thumbshifters. Det er versjonen jeg har sett kalles
XT II, som kom i 1989. Hjulene (lagre og felger) er ikke helt gode.
Av kuriosa kan det nevnes at de røde løpehjulene på bak-veksler'n og skewer'en bak er av merket Ringlé

Dere får unnskylde de rare klingene, styret og pinnen, da denne en periode ble brukt som rullesykkel.
Dette har vel interesse for nostalgiske retro-nisser (alternativt skrotnisser) som kan ønske å restaurere en sykkel fra forrige århundre. For å unngå at dette går til noen som ikke setter pris på disse retro-bitene, så ber jeg om 1000,- for hele pakka. (Jeg ser at slikt som dette er priset en del høyere på ebay og retro-fora)
Kan sees og hentes på Haslum i Bærum. Sender ikke.
mvh,
Sigmund
91826111