Loctite 641 eller 609 passer bra til dette. Fikk ikke tak i dette selv (evt. For utolmodig for å vente på bestilling...) Hørte med ett par/tre verksteder i forhold til dette og samtlige monterte de tørt. Endte opp med å påføre ett veldig tynt lag PTFE fett (dette får man nesten over alt på bil eller sykkelrekvisita butikker) på koppene. Dette fungerte fint, men har ikke fått testet over tid.
Gikk på en liten "smell" når jeg satt i koppene, og klarte å stramme for mye. Da fikk jeg litt skjevhet på lagrene og det hørtes ikke bra ut når jeg fikk på kranken. Endte opp med å bytte hele bunnbraketteten en gang til. Den satt i alle fall mye bedre fast med litt PTFE enn når den var montert tørt, så det lover jo godt i forhold til knirk senere:-) Så ett godt tips på veien er å ikke stramme bunnbraketteten mer enn at den akkurat er flush med ramma. Skal ikke mye krefter til. Vet ikke NM, men lite.. Stopp med en gang du føler at motstanden øker...
Lykke til med byttet, gøy å mekke litt selv😉
Liten kommentar til j.bruu. Det er ingen kontakt mellom lagre og karbonen i en pf30 løsning, så det er ikke der ulyder kommer fra. Det som kan skje er at det blir bevegelse i plastkoppene som lagrene sitter i mot rammen. Dette lager knirk, og det er dette Loctiten skal forhindre. Ikke for å nerde eller noe, men...
Redigert av SkylineR34; 10/04/2016 11:27.