|
|
Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
|
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
[Re: Lurifax]
14/04/2016 06:27
|
Paragonia
Entusiast
|
Entusiast
Den var ufin.
Men uansett, jeg ser ikke helt problematikken med at noen kverulerer eller på andre måter øker pulsen til andre. Dette er da et diskusjonsforum. Der skal man diskutere, komme med påstander eller sannheter eller meninger.
"
|
|
|
[Re: ]
14/04/2016 06:43
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Fjomp. kverulanter som deg. din debatt teknikk Det er min oppfattelse av deg
Så det er fritt frem å legge fram personkarakteristikker og bare hive på "Det er min oppfattelse av deg" på slutten? Det minner mistenkelig om bitching. Du er typisk sånn fyr med bitch tits. Det er min oppfattelse av deg, så får du like det eller ei, men sånn er det nå en gang. Det har jeg abspolutt ingen problemer med å akseptere.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Raskall]
14/04/2016 06:44
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Forøvrig klarer helt sikkert GeirK å snakke for seg selv uten at støttegruppa hans trenger å hive seg på ved enhver anledning.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
14/04/2016 06:45
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Det gjelder vel begge "hovedpersonene" i denne tråden?
|
|
|
14/04/2016 06:52
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kan bekrefte at flere har sluttet å skrive på dette forumet pga. at enkelte har en måte å diskutere på som både virker støtende, kverulerende, kranglete, besserwisser osv. Så får den enkelte gå i seg selv og finne ut om det gjelder en selv. Selv må jeg si jeg er relativt imponert over hvor liten selvinnsikt enkelte til tider kan ha.
Redigert av erling; 14/04/2016 06:54.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
14/04/2016 06:55
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Det gjelder vel begge "hovedpersonene" i denne tråden? Ja, det er jeg enig i, men om du ser etter med litt argusøyne så ser du at mitt spissede svar til GeirK med søk selv, hvorpå han forlanger at jeg skal underbygge det jeg skriver, faktisk er rimelig nære det han oppfordrer andre om å gjøre selv. Han bare liker det utrolig dårlig når han blir møtt med delvis noe av det samme selv. Min oppfattelse av han er av liten betydning for han, da jeg ikke kjenner han personlig. Men jeg kjenner en del andre som ikke er på forumet lenger fordi de ikke orker disse teknikkene han benytter i mange tråder. Så får han velge om han vil ta det til seg eller ei. Jeg blir ikke veldig overrasket om han da mener at folk ikke har noe på et forum å gjøre, dersom de ikke tåler å bli avkrevet faktabevis hver gang de skriver om et eller annet. Jeg blir i og for seg ikke veldig overrasket om jeg blir bedt om å underbygge hvem disse er heller. Noe som ikke kommer til å skje, ei heller om spørsmålet gjentas 40 ganger i samme tråd.
|
|
|
14/04/2016 06:57
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Forøvrig klarer helt sikkert GeirK å snakke for seg selv Men du skreiv jo tidlegare at han skulle droppe hele driten?
|
|
|
[Re: -Jan]
14/04/2016 07:02
|
poff
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg kom akkurat inn fra sykkeltur, har ikke fulgt med så nøye. Hvem vant ?
|
|
|
14/04/2016 07:04
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja, det er jeg enig i, men om du ser etter med litt argusøyne så ser du at mitt spissede svar til GeirK med søk selv, hvorpå han forlanger at jeg skal underbygge det jeg skriver, faktisk er rimelig nære det han oppfordrer andre om å gjøre selv. Dette er berre vås. Kan du finne eit einaste eksempel der GeirK har bedt om "søk selv" for å underbygge påstandar han har komme med?
|
|
|
14/04/2016 07:06
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Men jeg kjenner en del andre som ikke er på forumet lenger fordi de ikke orker disse teknikkene han benytter i mange tråder. Jeg hverken kan eller vil diskutere hva som ligger bak "teknikken" til GeirK siden jeg ikke er GeirK, men jeg lar meg stadig forundre over at folk som har vært her lenge (og til og med diskutert med GeirK før) plumper uti på nytt og på nytt. Denne tråden hadde vært død etter 3-4 poster om Raskall hadde oversett det første svaret fra GeirK. Han kunne himlet med øynene og tenkt "Jeezes" og alt det der så mye han ville, men han burde vite at det svaret han selv presenterer ville bli møtt med en eller annen reaksjon.
Redigert av Øyvind V; 14/04/2016 07:10.
|
|
|
14/04/2016 07:13
|
EgilS
More than words
|
More than words
Denne tråden hadde vært død etter 3-4 poster om Raskall hadde oversett det første svaret fra GeirK. Nei, det hadde den ikke, den hadde bare dreid i retning noe annet. 
|
|
|
[Re: EgilS]
14/04/2016 07:14
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Denne tråden hadde vært død etter 3-4 poster om Raskall hadde oversett det første svaret fra GeirK. Nei, det hadde den ikke, den hadde bare dreid i retning noe annet. He he... Godt poeng 
|
|
|
14/04/2016 07:26
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Her kommer det mye sprøyt (Det er i alle fall sånn jeg ser det.). Hvem er det egentlig som er med i fanklubben til GeriK? Synes det er påfallende mange som tar på seg en typisk "offerrolle" når ting ikke går helt som det ønsker.
Ønsker man å diskutere med GeirK kan man si akkurat hva man vil så lenge man tilføyer; jeg tror eller lignede, og holder seg unna personangrep og viktigst: ikke forsøker å lese og tolke mellom linjene (GeirK skriver sort/hvit og det skal være umulig å misforstå.).
Forumet fungerer kjempe fint i den faglige delen. Noe av grunnen til at det ikke funker like bra på fjase delen er vel at det minner mer og mer om kommentarfeltene til avisene...
Redigert av sveinaa; 14/04/2016 07:27.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
14/04/2016 07:29
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Men jeg kjenner en del andre som ikke er på forumet lenger fordi de ikke orker disse teknikkene han benytter i mange tråder. Jeg hverken kan eller vil diskutere hva som ligger bak "teknikken" til GeirK siden jeg ikke er GeirK, men jeg lar meg stadig forundre over at folk som har vært her lenge (og til og med diskutert med GeirK før) plumper uti på nytt og på nytt. Denne tråden hadde vært død etter 3-4 poster om Raskall hadde oversett det første svaret fra GeirK. Han kunne himlet med øynene og tenkt "Jeezes" og alt det der så mye han ville, men han burde vite at det svaret han selv presenterer ville bli møtt med en eller annen reaksjon. Det er sant. Men jeg synes lite om at alle må gå rundt og vekte sine ord nøye hver gang de poster noe på forumet, av frykt for å få en verbal skyllebøtte av GeirK. Dette er tross alt Snikksnakk; den aller mest uhøytidelige delen av et generelt ganske uhøytidelig forum, og da synes jeg ikke at slike ting passer inn.
|
|
|
14/04/2016 07:31
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Hva skjer dersom man søker opp en bruker og trykker "Ignorer bruker"?
Blir det slik at jeg ikke ser innlegg den aktuelle brukeren har lagt inn, forsvinner alle tråder vedkommende deltar i, eller blir det umulig for vedkommende å sende meg PM?
Kan det være et alternativ til å forlate forumet, dersom man har et problem med enkeltpersoner her inne?
|
|
|
[Re: Flex]
14/04/2016 07:34
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Man må ikke vekte sine ord. Det handler mer om å være etterretlig. Ikke presenter noe du ikke kan dokumentere som sannhet. Ikke kom med personangrep. Ikke les noe annet enn det som står.
Det er også sånn at om man er usikker så kan man spørre isteden for å gjette/tro hva ande mener.....
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
14/04/2016 07:45
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Men jeg kjenner en del andre som ikke er på forumet lenger fordi de ikke orker disse teknikkene han benytter i mange tråder. Jeg hverken kan eller vil diskutere hva som ligger bak "teknikken" til GeirK siden jeg ikke er GeirK, men jeg lar meg stadig forundre over at folk som har vært her lenge (og til og med diskutert med GeirK før) plumper uti på nytt og på nytt. Denne tråden hadde vært død etter 3-4 poster om Raskall hadde oversett det første svaret fra GeirK. Han kunne himlet med øynene og tenkt "Jeezes" og alt det der så mye han ville, men han burde vite at det svaret han selv presenterer ville bli møtt med en eller annen reaksjon. Det er sant. Men jeg synes lite om at alle må gå rundt og vekte sine ord nøye hver gang de poster noe på forumet, av frykt for å få en verbal skyllebøtte av GeirK. Dette er tross alt Snikksnakk; den aller mest uhøytidelige delen av et generelt ganske uhøytidelig forum, og da synes jeg ikke at slike ting passer inn. It takes two to tango. Jeg har litt vanskelig for å tro at noen faktisk veier hvert eneste ord hver gang de poster på forumet av frykt for hva GeirK kommer til å si. Hvis det faktisk er sånn, så har de kanskje ikke så mye på et Internettforum å gjøre i utgangspunktet? Hva om vi snur på flisa: Neste gang Raskall spør om noe bør i hvert fall de som er avholdende på grunn av GeirK holde seg langt unna "Svar"-knappen, i tilfelle Raskall oppfatter svaret på feil måte. De så sikkert hva det førte til.
|
|
|
14/04/2016 07:47
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er sant. Men jeg synes lite om at alle må gå rundt og vekte sine ord nøye hver gang de poster noe på forumet, av frykt for å få en verbal skyllebøtte av GeirK.
Trur ikkje den skyllebøtta vil komme viss folk berre kan vera i stand til å innrømme feil av og til.
|
|
|
[Re: sveinaa]
14/04/2016 07:52
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
ikke forsøker å lese og tolke mellom linjene (GeirK skriver sort/hvit og det skal være umulig å misforstå.).
Möjligt att han skriver sort/hvit men jag tycker väl snarare att han ofta skriver för lite för att det blir tydligt vad han faktiskt vill fram till. Jag tycker att det är naivt att tro att alla ska tolka korta inlägg utan att ta i betraktning sammanhanget överhuvudtaget. Det blir ju inte enklare för de som läser när ett spörsmål om kilder till en vaccin motståndare eller syklist motståndare ofta är ett retoriskt spörsmål för att sätta ditt någon medans samma spörsmål om kilder i andra sammanhang ska anses som helt neutrala spörsmål för att få mer kunskap. Om folk ofta missupfattar vad man skriver så bör man kanske försöka skriva tydligare?
|
|
|
14/04/2016 07:52
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
It takes two to tango. Jeg har litt vanskelig for å tro at noen faktisk veier hvert eneste ord hver gang de poster på forumet av frykt for hva GeirK kommer til å si. Hvis det faktisk er sånn, så har de kanskje ikke så mye på et Internettforum å gjøre i utgangspunktet?
jEg gjør det ass. pAsser på at jeg nesten hVer gang ikke bruker Versal ! 
|
|
|
[Re: EHAa]
14/04/2016 07:53
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Inläggen till personen man ignorerar visas inte. Om det skjer något med pm vet jag inte.
|
|
|
[Re: fredriks]
14/04/2016 08:01
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
ikke forsøker å lese og tolke mellom linjene (GeirK skriver sort/hvit og det skal være umulig å misforstå.).
Möjligt att han skriver sort/hvit men jag tycker väl snarare att han ofta skriver för lite för att det blir tydligt vad han faktiskt vill fram till. Jag tycker att det är naivt att tro att alla ska tolka korta inlägg utan att ta i betraktning sammanhanget överhuvudtaget. Det blir ju inte enklare för de som läser när ett spörsmål om kilder till en vaccin motståndare eller syklist motståndare ofta är ett retoriskt spörsmål för att sätta ditt någon medans samma spörsmål om kilder i andra sammanhang ska anses som helt neutrala spörsmål för att få mer kunskap. Om folk ofta missupfattar vad man skriver så bör man kanske försöka skriva tydligare? Må si meg enig i det.
|
|
|
[Re: sveinaa]
14/04/2016 08:01
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Man må ikke vekte sine ord. Det handler mer om å være etterretlig. Ikke presenter noe du ikke kan dokumentere som sannhet. Ikke kom med personangrep. Ikke les noe annet enn det som står.
Det er også sånn at om man er usikker så kan man spørre isteden for å gjette/tro hva ande mener..... Vel, hele denne tråden startet jo med at GeirK feiltolket Raskall sitt spørsmål, og ga et svar som ikke var til noe hjelp for ham, og attpåtil med en litt krass tone.
|
|
|
14/04/2016 08:13
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Det var langt unna en verbal skyllebøtte, og Raskall kunne jo respondert på en annen måte han også. Jeg kan også se at GeirK sitt første innlegg _kan_ tolkes litt krast, men svaret til Raskall er jammen ikke noe mindre krast.
Redigert av Øyvind V; 14/04/2016 08:14.
|
|
|
14/04/2016 08:17
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Og gjennomsnittsalderen for debattantene i denne tråden er... 12 år?  Kranglefanter.
|
|
|
[Re: ]
14/04/2016 08:21
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kan bekrefte at flere har sluttet å skrive på dette forumet pga. at enkelte har en måte å diskutere på som både virker støtende, kverulerende, kranglete, besserwisser osv. Det må være såre folk som blir støtt av usaklighet og form i et underformum som heter "Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås " Da er man rimelig sår og/eller selvhøytidelig. Sier du som har hengt her på forumet i noen få måneder. På hvilket grunnlag kan du påstå det?
|
|
|
[Re: Sepeda]
14/04/2016 08:21
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Og gjennomsnittsalderen for debattantene i denne tråden er... 12 år?  Kranglefanter. Ææææ! Personkarakteristikk! Ufint! 
|
|
|
14/04/2016 08:22
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det var langt unna en verbal skyllebøtte, og Raskall kunne jo respondert på en annen måte han også. Jeg kan også se at GeirK sitt første innlegg _kan_ tolkes litt krast, men svaret til Raskall er jammen ikke noe mindre krast. Det er nok irritasjon som har bygd seg opp over lang tid som utløste reaksjonen til Raskall vil jeg tro. Ikke denne tråden alene.
|
|
|
[Re: erling]
14/04/2016 08:29
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det var langt unna en verbal skyllebøtte, og Raskall kunne jo respondert på en annen måte han også. Jeg kan også se at GeirK sitt første innlegg _kan_ tolkes litt krast, men svaret til Raskall er jammen ikke noe mindre krast. Det er nok irritasjon som har bygd seg opp over lang tid som utløste reaksjonen til Raskall vil jeg tro. Ikke denne tråden alene. Uten at jeg tar noen part i saken så kan det nok tenkes vice versa også....
|
|
|
[Re: -Jan]
14/04/2016 08:32
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det er sant. Men jeg synes lite om at alle må gå rundt og vekte sine ord nøye hver gang de poster noe på forumet, av frykt for å få en verbal skyllebøtte av GeirK.
Trur ikkje den skyllebøtta vil komme viss folk berre kan vera i stand til å innrømme feil av og til. Prestisje/frykt for å tape ansikt er vel det som for meg virker for at i stor grad har drevet denne diskusjonen; det som gjør at det blir vanskelig å bakke ut og si at man ikke gidder å drive en ufruktbar diskusjon videre. Jeg må vel innrømme at jeg har hatt min del av diskusjoner her inne hvor jeg har følt at jeg ikke kan la den andre "vinne", og hvor jeg måtte ha det siste ordet. I stedet for at målet i stor grad har vært å lære av diskusjonen, så har det heller vært å fremme egne meninger eller sette folk på plass. I retrospekt så ser jeg at det i mange tilfeller har vært tåpelig å bruke tid og krefter på slikt. Personlig prestisje er en sterk drivfaktor. Konflikter og kriger mellom nasjoner har vært startet og holdt i gang på grunn av enkeltpersoner som ikke vil tape ansikt (og gjør det fremdeles), så det at diskusjoner på nettet startes og holdes i gang på grunn av dette er ikke så merkelig. Det er vel kanskje også derfor mange ender opp med personangrep i diskusjoner; i mangel av argumentasjon de føler kan brukes velger de heller å gå direkte på personen?
Redigert av EgilS; 14/04/2016 09:02.
|
|
|
|
|