Fantastisk tråd Det är nog några som borde slutat diskussionen för ett tag sedan.
Jag kan väl dock fortsätta lite och svara sveinaa.
"Siden du er koblet til internett, finnes det langt raskere veier til den informasjonen enn å spørre her:"
Tycker jag är en onödig och arrogant kommentar och det gäller ännu mer när det visar sig att han som skriver det hade missförstått trådstartar. Jag tvivlar väl också att Raskall hade behov av ett snabbare svar än vad han fick.
Sen kan man väl reagera på olika sett men jag är rätt säker på att Raskalls kommentar inte bara var en kommentar till just det inlägget utan också baserat på tidigare diskussioner.
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
[Re: fredriks]
#207711507/04/201618:13
Ja da. Mitt poeng er bare følgende: Ingen ville blitt støtt om hvilken som helst annen hadde skrevet det samme.
Tenker det samme.
Jeg tar meg oftere og oftere i å ikke skrive svar til noen her inne fordi jeg er redd for at det skal oppfattes feil. Om jeg likevel velger å skrive noe føler jeg behov for å legge til "spør fordi jeg nysgjerrig, ikke for å være vrang". Synes det egentlig er litt unødvendig, så kanskje vi har blitt litt for hårsåre?
[Re: sveinaa]
#207712807/04/201618:52
Ja da. Mitt poeng er bare følgende: Ingen ville blitt støtt om hvilken som helst annen hadde skrevet det samme.
Mange ville blitt støtt om hvem som helst annan hadde skrevet det samme og Geir ville sannsynligvis vært en av de første til å påpeke at det var en unødvendig og uhøflig kommentar, derav reaksjonene nå.
Redigert av Torshov-Simen; 07/04/201618:56.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
[Re: anonym22]
#207713207/04/201618:57
Og det var vel ganske tydelig at Raskall ble støtt?
Nei, ikke for meg. Jeg forholder meg til det folk skriver og gjetter ikke på hva de tenker - det går som sagt ofte ikke bra.
Det som er tydelig for meg er at Raskall føler for å svare tilbake med en personkarakteristikk, noe som jeg synes er elendig debatteknikk og utakknemlig siden jeg har gjort et forsøk på å finne den informasjonen han er ute etter.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Ja - men som jeg nå har påpekt til det kjedsommelige, så var ikke min kommentar avhengig av denne forskjellen. Null forskjell ville trigget samme kommentar fra meg.
Så nå forventer du at vi skal være inne i hodet ditt og vite hva du mener når du skriver? Eller kan du på annen måte underbygge at dette faktisk var noe du tenkte i utgangspunktet og ikke noe du finner på i etterkant for å ro deg i land?
Ved nærmere ettertanke må jeg gi deg delvis rett her. Simen. Dersom han hadde skrevet "midlertidig stengt" så hadde jeg nok heller gitt ham telefonnummeret enn å kopiert den teksten jeg kopierte, og det kunne ha gitt en annen diskusjon. Ja - så misforståelsen min kan sies å være en utløsende faktor, og ja - det er litt ironisk.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
[Re: GeirK]
#207713607/04/201619:02
Ved nærmere ettertanke må jeg gi deg delvis rett her. Simen. Dersom han hadde skrevet "midlertidig stengt" så hadde jeg nok heller gitt ham telefonnummeret enn å kopiert den teksten jeg kopierte, og det kunne ha gitt en annen diskusjon. Ja - så misforståelsen min kan sies å være en utløsende faktor, og ja - det er litt ironisk.
Ok :-)
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
[Re: Raskall]
#207714307/04/201619:20
At du har en tendens til å henge deg opp i småting eller ting som egentlig ikke trådene handler om, det kan du vel se selv geirk? Tråder som får mye svar fort, med ditt navn i, har som regel sporet av. Det er en uting synes nå jeg da. Ref noen eksempler: denne tråden, first world problems tråden og hvilken katt Bør jeg velge tråden. Alle her på pølsevev, alle rimelig ferske.
Og det var vel ganske tydelig at Raskall ble støtt?
Nei, ikke for meg. Jeg forholder meg til det folk skriver og gjetter ikke på hva de tenker - det går som sagt ofte ikke bra.
Forstod du ikke at han ble støtt når han svarte?:
Sitat: Raskall
Jeez.. Jeg håper du er en mer likanes kar i virkeligheten enn du er her på forumet, Geir.
Jeg ser en negativ reaksjon, men jeg tenker ikke over hva som forårsaker den. Det er mange år siden jeg ble støtt av noe som helst, og jeg ville aldri blir støtt av en slik kommentar, så det er litt vanskelig for meg å sette meg inn i.
[Re: GeirK]
#207715707/04/201619:46
Dersom han hadde skrevet "midlertidig stengt" så hadde jeg nok heller gitt ham telefonnummeret enn å kopiert den teksten jeg kopierte
Jag förstår inte varför det verkar vara så viktigt för dig i just denna tråden att hjälpa Raskall med att påpeka att han kunde söka själv och/eller skulle ringa ett telefonnummer och fråga.
Det är ju inte så att bakken ligger i ditt nabolag så varför är det så interessant?
Det är ju otroligt många spörsmål på forumet som skulle kunna oppklaras med hjälp av google eller att ringa runt men av någon anledning så är det vanligt att fråga här. Om standard svaret skulle vara google och telefonnummer så tror jag forumet skulle bli klart sämre.
#207717307/04/201620:12
Jeg vet at du ikke er så dum som du gir inntrykk av her og antar derfor at du nå har gått over til trolling. Derfor avslutter jeg all min kommunikasjon med deg her på terrengsykkelforumet for all fremtid. Det er et løfte.
Kva skjedde med "Selv kjenner jeg lusa på gangen og lar meg ikke (lenger) påvirkes av "mangfoldet" her på forumet"?
Nei, han spør om stenginga fortsatt er gjeldande (i dag).
En permanent stenging er vel nettopp det (permanent), så det gir ingen mening å spørre om den gjelder i dag eller ikke. Jeg klarer ikke å tolke Raskall sin opprinnelige post som noe annet enn at han lurer på om en (midlertidig) stenging fortsatt gjelder.
[Re: Flex]
#207725408/04/201607:30
Eg er einig i at det høyrest mest logisk ut slik du framstiller det, men eg meiner likevel at det går fint an å omgjere tidlegare reglar sjølv om dei alltid har vore der. Ordet permanent var det vel du som introduserte. Det har jo vore fleire ombyggingar av bakken så vidt eg veit, så da er det ikkje unaturleg å tenkje seg at det kjem endringar om kva som er lov og ikkje.
Ellers så ser eg at eg feiloppfatta litt kva Raskall skreiv. Han skreiv: "Men så husket jeg at en eller annen fortalte meg". Dette oppfatta eg som: "Men så mener jeg å huske at en eller annen fortalte meg". Altså, eg forsto det slik at dette med at det var stengt var nokre rykter han kanskje hadde høyrt ein gong, eller noko i den dur, og at han sendte inn spørsmålet her for å få vite om det kunne vera noko i dette, og om det er gjeldande i dag. Sorry for that.
#207729508/04/201608:50
Siden du er koblet til Internett tenkte jeg å foreslå at du kunne Google hva Raskall mente, men det ser ikke ut til at det bringer oss (eller kommisjonen) noe nærmere fasiten
Redigert av Øyvind V; 08/04/201609:29.
#207731808/04/201609:33
Siden du er koblet til Internett tenkte jeg å foreslå at du kunne Google hva Raskall mente, men det ser ikke ut til at det bringer oss (eller kommisjonen) noe nærmere fasiten
Pass på så du ikke støter noen. Den nye regelen er at man må spørre på forumet først også kan man henvise/vise til internett og søkemotorer om man ikke får svar...
Redigert av sveinaa; 08/04/201609:38.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Jag förstår inte vad du vill fram till i denna tråden. Vad är det man ska spörre innan man kommer med information eller linkar?
Det som kan anses stöttande/irriterande är ju inte linken till information utan påpekandet att eftersom han var på internet så borde han väl klarat att söka själv.
Det är väl inte vanskligare än att man kan svara på frågor någon ställer på forumet med hjälp av kunskap eller internet men att man kanske ska undvika att påpeka att de kunde fått tag i informationen själva.
Möjligt att jag missförstår dig men det verkar som att du gärna skulle vilja att alla som svarar på alla dina spörsmål på forumet skulle börja med "Eftersom du ändå är på internet så kunde du väl sökt själv". Tror du verkligen att många skulle fortsätta att fråga saker på forumet om det var standard svaret?
[Re: Tommyv]
#207733608/04/201610:07
At du har en tendens til å henge deg opp i småting eller ting som egentlig ikke trådene handler om, det kan du vel se selv geirk? Tråder som får mye svar fort, med ditt navn i, har som regel sporet av. Det er en uting synes nå jeg da. Ref noen eksempler: denne tråden, first world problems tråden og hvilken katt Bør jeg velge tråden. Alle her på pølsevev, alle rimelig ferske.
I begge tilfellene kommenterer jeg innlegg fra andre - og gjør det med en helt relevant kommentar. Det starter da en avsporingsdiskusjon der flere enn meg er involvert. Hvordan det er å "henge seg opp i ting" forstår jeg ikke. Er jeg overrepresentert i tråder som sporer av?
[Re: fredriks]
#207733708/04/201610:08
Jag förstår inte vad du vill fram till i denna tråden. Vad är det man ska spörre innan man kommer med information eller linkar?
Det som kan anses stöttande/irriterande är ju inte linken till information utan påpekandet att eftersom han var på internet så borde han väl klarat att söka själv.
Det är väl inte vanskligare än att man kan svara på frågor någon ställer på forumet med hjälp av kunskap eller internet men att man kanske ska undvika att påpeka att de kunde fått tag i informationen själva.
Möjligt att jag missförstår dig men det verkar som att du gärna skulle vilja att alla som svarar på alla dina spörsmål på forumet skulle börja med "Eftersom du ändå är på internet så kunde du väl sökt själv". Tror du verkligen att många skulle fortsätta att fråga saker på forumet om det var standard svaret?
Det er min forståelse av tråden, og ikke noe mer enn det. Kan legge til at min forståelse også er at veldig mange tolker (gjetter) utrolig mye på hva som menes. Oppfordrer folk til å lese det som står; hverken mer eller mindre...
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!