Har nå fått testet min 520 litt og det er både positive og negative ting.. Hovedgrunnen for meg var for å kunne følge med på segmenter og kanskje oppdage nye mens jeg syklet.
La inn en rute på et område jeg ikke hadde syklet før. Det var såpass knotete å følge med hvor en skulle sykle med såpass mye stier som ligger tett, og det endte med at jeg syklet helt feil... Ikke helt topp der altså. I tillegg vises heller ingen segmenter mens en følger en egen rute.
Når en kommer til et segment så fungerer alt veldig bra, det telles på avstand til segment og en får en tydelig varsel om når det starter. Men så, zoomer gpsen ut alt for mye... Slik at det er umulig å se hvor en skal sykle, en er altså helt avhengig av å vite hvor segmenter går....
I tillegg opplevde jeg at jeg fikk beskjed om at jeg var utenfor et segment etter å ha syklet på det en stund, dette var en kjent løype og jeg var sikker på at jeg ikke syklet feil. 520en så ut til å ha avsluttet segmentet, så da var jo hele motivasjonen for å gi litt mer gass plutselig ødelagt. Men når jeg så avsluttet turen og lastet opp så viste det seg at segmentet var registrert...
Synes altså at dette er en kul dings, men til denne prisen så synes jeg det er for mangle dårlige løsninger i forhold til hva jeg ønsket å bruke den til. Hvis det er noen som har en løsning på disse problemene så hadde det vært hyggelig

flere som har samme erfaring? Jeg vurderer å bytte inn min i en 810 eller 1000, evt å bare gå tilbake til mobil i sekken...