Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

tubeless for landevei

tubeless for landevei #2073173 28/03/2016 20:42
ledfly Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
trenger ikke reserveslange, og sparer litt vekt ICON_LAUGH vil folk si at det er verdt det? er jo ikke store forskjellen i kostnader hvis man har felg for d. og enkelt og greit og vedlikeholde.

Re: tubeless for landevei [Re: ledfly] #2073215 29/03/2016 06:56
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg ville sett på rulleegenskapene, komforten og holdbarheten.

Du sparer ikke vekt. Tubeless-dekk med guffe er ikke noe lettere enn vanlige clincher-dekk med slange. Kjører du med de letteste slangene så er det faktisk lavere vekt med clincher.

Du må fortsatt ha med reserveslange, eller noe annet, for å fikse en punktering.

Når det gjelder vedlikehold, så synes jeg det er veldig enkelt å skifte en slange, og jeg har alltid med alt jeg trenger av verktøy og hjelpemidler for å gjøre det. Med et slangeløst oppsett så er du avhegig av en flaske med guffe og en pumpe som du er sikker på fyller nok luft for å sette opp dekket. Det er ikke alltid man har på tur, hytta, jobben, etc.

Nå har ikke jeg noe landeveissykkel for tiden, men når jeg får det igjen, så ville jeg prioritert mye volum/bredde på dekkene og slangeløst, basert på erfaringene fra terrenget.

Konklusjon, kjør på med slangeløst ICON_WINK

http://www.sykkelkomponenter.no/products/schwalbe-pro-one-tl-easy-onestar-28mm-622mm-dekk

Re: tubeless for landevei [Re: ledfly] #2073250 29/03/2016 08:42
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
Det skal mye til for å en punktering på landeveien som guffen ikke tetter. Så jeg ville kun tatt med slange og verktøy på ekstra lange turer. Ellers så er jo den store fordelen at du nesten eliminerer snakebitepunkteringer.

Moderator  support