Jeg har kjøpt inn e13 trs+ 9-42 , og har store problemer med å få dette til å pssse på min White Ultimate 275.
Jeg har lenge kjørt 1x10, med 42T nw på cranken, men trenger bredere utveksling.
Problemet med den nye kassetten er at girskifteren kommer borti det største drevet når jeg girer opp til tyngre gir. Lurte derfor på om noen har erfaring med Goatlink? Ser de har flere alternativer, men ingen spesifikk for 9-42.
Mvh Trond Formo
Har du Shimano bakgir? Jeg har 1x10 med 10-42 fra one-up/wolf tooth og jeg slet også med at den lange armen på shimano-giret, som wiren er festet til, kom for langt inn og buttet i kassetten ved bruk av de største tannhjulene. Jeg forsøkte først med ekstra lang b-tension skrue og det løste problemet, men på en ikke så god måte (skruen spiste seg inn i linken og ødela denne).
Jeg kjøpte goat-link og det løste ting (har også one-up radr cage som også gjorde giringen bedre). Da jeg kjøpte den, var det kun en variant, så kan ikke rådgi på evt. hvilken du trenger, men den gir merkbart bedre klaring mellom kassetten og giret. Jeg
tror jeg også bruker ekstra lang b-skrue i samband med goat-link nå.