Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

KS Integra hev/senkepinne

KS Integra hev/senkepinne #2071708 22/03/2016 14:41
kjenrik Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Noen som kan forklare meg som om jeg var 6 år, hvordan man korter ned lengden på kabelen? Kabelen er usedvanlig lang og cockpiten ser helt jævlig ut, dessuten spretter ikke setet opp dersom den har stått i ca. 10min. Må dra litt i setet eller trykke det ned før det spretter opp. Mistenker at dette kan ha noe med lengden på kabelen og gjøre.
Har sett i manualen, men den får meg til å stille flere spørsmål enn den gir svar. Youtube er helt på jordet.

Er litt nederlag å levere den inn til sykkelverkstedet.

Redigert av kjenrik; 22/03/2016 14:42.
Re: KS Integra hev/senkepinne [Re: kjenrik] #2071749 22/03/2016 17:12
SkylineR34 Offline
Entusiast
Entusiast
Gjorde det på sykkelen min i går, som også kom med alt for lang kabel. Kabelen må kuttes på setesiden. Låsebolten sitter under setepinnen og er en relativt liten umbrako Låsebolt inni en sylinder. Du trenger en umbrako på hver side. Umbrako en var såpass liten at jeg ikke hadde den på multiverktøyet, men en kjapp tur på biltema fikset det (klokka var halv åtte så da må d vel være innafor..)

Jeg har setepinne nesten helt nede, og selve pinnen er ganske lang, så jeg løsnet triggeren og dro kabelen så langt jeg kunne før jeg kappet den så hylsa såvidt kom over seterøret. Var mer enn nok igjen når jeg satt ned setepinnen igjen:-)

Ellers ett lite tips om du kjører 1*11. Lindarets remount Den får du til både Shimano og Sram bremser, og du setter da triggeren på samme måte som giret. Rydder opp litt, og gjør den enkelt å nå ICON_GRIN

Vedlegg
2016-03-22 18.34.52.jpg (322.35 KB, 62 nedlastinger)

Livet begynner der komfortsonen

Cannondale Scalpel 1
Cannondale Supersix Hi-Mod Red

Moderator  support