|
Irriterende fillesak med Hello
|
Irriterende fillesak med Hello
18/03/2016 09:11
|
Goldrush
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Får sms når jeg nærmer meg grensen for inkludert databruk og kan da f.eks kjøpe 1gb til for en femtilapp, evt bruke andre telefoner eller ruter for å unngå overforbruk. Meldingen har har alltid vært:
" Du har brukt mye datatrafikk inneværende måned. Ønsker du mer data, kan du oppgradere abonnementet med 1GB ekstra for kun kr 49,- pr måned, send kodeord..."
I slutten av forrige måned mottok jeg en sms som lød: "Vi ser du er ivrig på databruken denne måneden. Om du ønsker å endre ditt abonnement, kan du gjøre dette på min side".
Siden ordlyden var endret, tolket jeg dette som et tilbud/forslag om å oppgradere siden jeg ofte har kjøpt eksta data, ikke som en melding om grensen for databruk nesten var nådd, hvilke medførte at jeg ble fakturert for overforbruk.
Kundeservice, som forøvrig ikke var særlig serviceminded, innrømmer at dette kan virke forvirrende, men er ikke villig til å ta ansvar for egen dårlig kommunikasjon.
Så spørmålet er, burde jeg forstått at jeg nærmet meg grensen for databruk og bare betale, eller ta kampen?
Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
|
|
|
Re: Irriterende fillesak med Hello
[Re: Goldrush]
18/03/2016 09:38
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Får sms når jeg nærmer meg grensen for inkludert databruk og kan da f.eks kjøpe 1gb til for en femtilapp, evt bruke andre telefoner eller ruter for å unngå overforbruk. Meldingen har har alltid vært:
" Du har brukt mye datatrafikk inneværende måned. Ønsker du mer data, kan du oppgradere abonnementet med 1GB ekstra for kun kr 49,- pr måned, send kodeord..."
I slutten av forrige måned mottok jeg en sms som lød: "Vi ser du er ivrig på databruken denne måneden. Om du ønsker å endre ditt abonnement, kan du gjøre dette på min side".
Siden ordlyden var endret, tolket jeg dette som et tilbud/forslag om å oppgradere siden jeg ofte har kjøpt eksta data, ikke som en melding om grensen for databruk nesten var nådd, hvilke medførte at jeg ble fakturert for overforbruk.
Kundeservice, som forøvrig ikke var særlig serviceminded, innrømmer at dette kan virke forvirrende, men er ikke villig til å ta ansvar for egen dårlig kommunikasjon.
Så spørmålet er, burde jeg forstått at jeg nærmet meg grensen for databruk og bare betale, eller ta kampen?
Dette bør være enkelt hvis de ikke kan vise til at de har sendt deg en melding om at du har brukt opp inkluder datamengde den måneden. Bare ring inn på nytt og informere om at du ikke har mottatt det og at du da krever å bli kreditert. Du kan evt. sende henvendelsen skriftlig.
Redigert av cvrokka; 18/03/2016 09:39.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
18/03/2016 09:41
|
tais
Ringrev
|
Ringrev
|
18/03/2016 09:53
|
Homecast
Avhengig
|
Avhengig
bare å bytte leverandør, da kommer de løpende etter deg og kan tilby alt mulig rart av avtaler!
|
|
|
18/03/2016 12:15
|
Goldrush
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Kommunikasjonen er tatt via mail og jeg har sagt klart fra om at jeg ikke oppfatter meldingen som om at jeg nærmer meg datagrensen.
Har også takket for meg som kunde uten at det har gitt noen respons. Har nå også gitt beskjed om at jeg kun betaler den faste månedsavgiften og anser krav om overforbruk som urettmessig. Får kanskje poste noe på facebook-siden deres, så får vi se hvordan det bærer i vei.
|
|
|
18/03/2016 12:23
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det slik at Hello tilbyr gode megabyte-avtale på bekostning av hastigheten?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Knirkekne]
18/03/2016 12:35
|
Goldrush
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Nei, det er 4G på alt der. Det er heller ikke slik at hastigheten går ned når du er på overforbruk. Hos ICE f.eks, går hastigheten kraftig ned når man er på overfobruk og dette faktureres ikke. Veldig ok når man har barn som stadig vekk "glemmer" at de har fått melding om overforbruk
Redigert av Goldrush; 18/03/2016 12:39.
|
|
|
18/03/2016 12:47
|
voldemort
Vinkelskriver
|
Vinkelskriver
Kjekt med slike tråder. Vurderer selv om jeg skal gå over til Hello, men har blitt usikker. På Hellos sider står det bl.a: Du kan kjøpe ekstra data når du får SMS-varsel om at du har benyttet mye data. Du bestiller ekstra data ved å bruke kodeord som er oppgitt i SMS-varselet.
Da blir spørsmålet: har du fått SMS varsel om at du har brukt mye data? Dersom det er grunn til å oppfatte SMS'en med tilbud om en annen datapakke, er dette noe helt annet enn et varsel om at du nå nærmer deg max.
Ved å lese vilkårene til Hello, er det ingen vei utenom å betale. Ta kampen, du! Lykke til!
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
|
|
|
18/03/2016 12:54
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei, det er 4G på alt der. Det er heller ikke slik at hastigheten går ned når du er på overforbruk. Hos ICE f.eks, går hastigheten kraftig ned når man er på overfobruk og dette faktureres ikke. Veldig ok når man har barn som stadig vekk "glemmer" at de har fått melding om overforbruk
Ok. jeg troddde reklamen sa at "4G er ikke 4G vettu" På abo-guiden sier de at Hello 10GB har 10/4 gbit og f.eks Djuice Nonstop L har 20-300 gbit. (disse to koster det samme)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
18/03/2016 15:00
|
geronimo
Entusiast
|
Entusiast
Nå husker jeg ikke helt hvordan dette SMS-løpet ved overforbruk skulle fungere, men et tips til neste gang er at du alltid har oversikt over forbruket i Min side-appen. Da kan du følge med sånn at du ikke går over grensa. Ang. fart: https://www.hello.no/hastighetRart at du ikke har fått god mottakelse hos kundeservice, de pleier normalt og strekke seg langt. Du får prøve å ringe dem igjen. Hilsen Henrik - tidligere salgssjef i Hello
|
|
|
[Re: voldemort]
18/03/2016 15:16
|
Goldrush
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Da blir spørsmålet: har du fått SMS varsel om at du har brukt mye data? Dersom det er grunn til å oppfatte SMS'en med tilbud om en annen datapakke, er dette noe helt annet enn et varsel om at du nå nærmer deg max.
Nettopp. Tenkte derfor det var greit å sjekke hva andre synes. Ingen vits å ta kampen hvis alle andre mener det er åpenbart at det er varsel om overforbruk og ikke kan forstås slik jeg gjorde.
|
|
|
[Re: geronimo]
18/03/2016 15:29
|
Goldrush
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Nå husker jeg ikke helt hvordan dette SMS-løpet ved overforbruk skulle fungere, men et tips til neste gang er at du alltid har oversikt over forbruket i Min side-appen. Da kan du følge med sånn at du ikke går over grensa. Ang. fart: https://www.hello.no/hastighetRart at du ikke har fått god mottakelse hos kundeservice, de pleier normalt og strekke seg langt. Du får prøve å ringe dem igjen. Hilsen Henrik - tidligere salgssjef i Hello Dette overrasket meg også, har jo vært kunde hos en del selskaper etterhvert og har nesten uten unntak kun fått god service. Etter at kundebehandler hos Hello innrømmet at det kunne være "forvirrende" at teksten var endret (står jo ingenting direkte om mye databruk, nærmer deg grensen for inkl data e.l.) foreslo jeg forsiktig at siden de forstod at det kunne mistorstås, at et prisavslag kanskje kunne være rimelig. Hadde kanskje forventet et forslag om et par GB ekstra gratis eller noe sånt, og hadde akseptert det selv om dette bare koster halvparten av overforbruket de krever. Men forslaget om prisavslag nærmest fnøs hun av. Det som irriterer meg mest egentlig, er at hun unngår å svare på det jeg opplever som kjernen i saken. Når hun selv innrømmer dårlig ("forvirrende") kommunikasjon fra deres side, bør de da ikke selv ta ansvar for dette hvertfall delvis, og ikke velte alt ansvaret over på kunden? Får ta det på Facebook og evt noen andre i Hello over helgen.
Redigert av Goldrush; 18/03/2016 15:55.
|
|
|
18/03/2016 16:49
|
esv
Avhengig
|
Avhengig
Jeg tipper det er ditt ansvar å sørge for at du ikke bruker mer enn grensa.
Jeg vil anta at dette står i brukervilkårene og at varslingen er en "ekstraservice" som ikke binder Hello til å dekke ubegrensede kostnader dersom varslingen uteblir.
|
|
|
[Re: geronimo]
20/03/2016 10:52
|
voldemort
Vinkelskriver
|
Vinkelskriver
Rart at du ikke har fått god mottakelse hos kundeservice, de pleier normalt og strekke seg langt. Jeg sendte en skriftlig forespørsel til Hello for fire dager siden, siden jeg vurderer å bytte til Hello. Fremdeles intet svar. Ikke bra. Spørsmålet mitt var enkelt; kan jeg ha fire sim-kort på ett abonnement? Kan da ikke være så vanskelig å svare ja eller nei på dette. Er nå sterkt tvilende til at jeg kommer til å bli Hello-kunde.
|
|
|
20/03/2016 11:08
|
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Når hun selv innrømmer dårlig ("forvirrende") kommunikasjon fra deres side, bør de da ikke selv ta ansvar for dette hvertfall delvis, og ikke velte alt ansvaret over på kunden?
Får ta det på Facebook og evt noen andre i Hello over helgen.
Spør du meg blir spørsmålet heller om ikke du burde ta ansvar for egen databruk og slutte å prøve å velte dette over på mobilselskapet. Det er klart det er dumt å forandre ordlyden i varslingsmeldingen slik, da det tydeligvis kan forvirre, men man har da ansvar for å holde oversikt over mobilbruken sin ...Skjønner godt at det føles litt surt, men er du misfornøyd er det fritt frem for å bytte selskap. Det å ta noe som dette på facebook vil jeg heller ikke anbefale.
|
|
|
[Re: esv]
25/03/2016 21:00
|
Goldrush
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Jeg tipper det er ditt ansvar å sørge for at du ikke bruker mer enn grensa.
Jeg vil anta at dette står i brukervilkårene og at varslingen er en "ekstraservice" som ikke binder Hello til å dekke ubegrensede kostnader dersom varslingen uteblir.
Bingo! Litt dumt at de ikke fortalte meg dette før i mail nr 5. Når de går inn i en diskusjon om prisavslag begrunnet i "forvirrende" kommunikasjon, så antok jeg uten videre at dette ikke var en klar sak. Hadde lagt ballen død og betalt uten videre hvis jeg hadde visst dette, men hadde nok likevel sagt opp abonnementet. Siden de har endret ordlyd, så mener jeg god kundeservice er å gi plaster på såret i form av rabatt på neste faktura, eller ekstra GB. Viss du er misfornøyd bruker du forbrukermakten din og skifter til annen leverandør. Nettopp, såpass service forventer jeg også. Men synes likevel kommunikasjonsformen deres, som jeg opplevde som veldig uprofesjonell, var verre. Har flyttet både meg og barna over på ICE. Rart at du ikke har fått god mottakelse hos kundeservice, de pleier normalt og strekke seg langt. Jeg sendte en skriftlig forespørsel til Hello for fire dager siden, siden jeg vurderer å bytte til Hello. Fremdeles intet svar. Ikke bra. Spørsmålet mitt var enkelt; kan jeg ha fire sim-kort på ett abonnement? Kan da ikke være så vanskelig å svare ja eller nei på dette. Er nå sterkt tvilende til at jeg kommer til å bli Hello-kunde. Sikkert ikke spesielt overraskende, men vil ikke anbefale det. ;-)
Redigert av Goldrush; 25/03/2016 21:34.
|
|
|
25/03/2016 23:28
|
voldemort
Vinkelskriver
|
Vinkelskriver
Rart at du ikke har fått god mottakelse hos kundeservice, de pleier normalt og strekke seg langt. Jeg sendte en skriftlig forespørsel til Hello for fire dager siden, siden jeg vurderer å bytte til Hello. Fremdeles intet svar. Ikke bra. Spørsmålet mitt var enkelt; kan jeg ha fire sim-kort på ett abonnement? Kan da ikke være så vanskelig å svare ja eller nei på dette. Er nå sterkt tvilende til at jeg kommer til å bli Hello-kunde. Sikkert ikke spesielt overraskende, men vil ikke anbefale det. ;-) Fikk svar etter seks dager; og nei, det er ikke mulig med mer enn tre sim-kort. Fortsetter som Chess-kunde, jeg
|
|
|
29/03/2016 14:19
|
Goldrush
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Det bør nevnes at saken ble rundet av med en relativt profesjonell/ hyggelig mail fra kundebehandler, men totalt sett er nivået på servicen fremdeles langt under det jeg forventer.
Redigert av Goldrush; 29/03/2016 14:22.
|
|
|
|
|