Kjøpte Trek Superfly 24 til frøkna som vart 7 i januar. Utrolig fornøyd med den sykkelen. Gikk fra 14" jentesykkel og det var et stort sprang i sykkelglede og ferdigheter umiddelbart. Er vel ca 125cm høy om jeg ikke husker helt feil. Skulle gjerne vært foruten dempegaffelen som jeg synes er tull for så små mennesker, men ellers meget bra.
Det er vel noe av det enkleste å gjøre noe med, ca. 700 gram karbongaffel til 24" finner du på nettet for 1000-1200,- ish.
Synes v-brems var smart mtp. at jeg tror overgangen i bremsekraft med skivebrems kunne bli vel stor og oppleves avskrekkende for henne. Så får heller jeg justere etter beste evne
Skal du sende henne ut i en bil med dårlige bremser også når hun er 18, i tilfelle bremsene er for gode?
Beklager, men det var det dårligste argumentet jeg har hørt for å ikke gi ungen sykkel med gode bremser. Hvis økonomien er en årsak så helt ok, men at bremsene blir for gode blir bare tåpelig. Det er ikke akkurat noe problem å låse hjulene med V-brems heller, men de er mer uforutsigbare når det blir vått. Dessuten lærer de seg hvordan dette funker etter en oppbremsing eller to.