Hei. Har nettopp gjennomført 6dagers sykkel ferietur på GC med lange turer. Det var veldig sosialt, og jeg gjør det gjerne igjen, men jeg stiller litt spørsmål til treningsnytten. Jeg ligger på ca 7 timer i snitt i året, hvor det fort blir 4-5 om vinteren og 10 om sommeren. Jeg sykler endel intensivt, og liker best å måle meg selv på Temposegmenter, Temporitt, og evt brudd i ritt, så det er høy intensitet over lang tid (5min-1,5t) som er min greie.
Forrige uke klarte jeg å klemme inn 25t sykkel på 5dager, hvor den første dagen var kun 1,5t. Altså blir de lange turene laaaaaange og mange. Treningsgrunnlaget var litt skrantent med en uke bare ski på forhånd og en uke syk før der. Jeg sitter nå litt sånn halvforkjøla (nok til at jeg tar det med ro) og lurer på om det for en som meg hadde vært lurt å ta det noe roligere selvom muligheten til å sykle døgnet rundt er der. Jeg sitter rett og slett med følelsen at to uker med 10 timer nesten er bedre enn en med 25, at det blir mest utslitthet, og evt noe belastningssymptomer man blir sittende igjen med. Har også tenkt at 3-4timer på en tur må være nok. Tok jo alle de store rundene der nede inkl Tårenes dag osv med 6-7 timers sykling og bakker så bratte så kadensen gikk ned i 20-30 selvom watten lå på 350w

. Noen andre som har noen liknende opplevelser, eller betraktninger rundt dette? Satser på å gjenta det, men tror jeg rett og slett skal hoppe over en dag innimellom da og gjøre turene litt kortere. Til info gikk alle turene relativt rolig for seg (snitt på, mellom 180-210w når terskelwatt nå i sesongen kanskje er rundt 305-310). Hadde vel en 30-40min totalt på terskel eller litt over.