Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Invitasjon: Dekktest i Lillo og/eller Nordmarka

Invitasjon: Dekktest i Lillo og/eller Nordmarka #2069289 14/03/2016 16:02
Espen W Offline OP
Diamonds are forever
OP Offline
Diamonds are forever
Noen (faktisk min gode nabo Espen) nevnte i en annen tråd at man burde teste f.eks. 27.5 x 3.8 mot mer tradisjonelle 26'' størrelser, og det er en super ide'.
Er jo mye snakk om hva som er minimum størrelse, hva som er for stort, kun passende for den ene dagen med pudder, etc.

Er jo et mylder av dekk fra høye 3 tall til nesten 6 tom ute og ruller i marka, så hadde vært artig å samle en del og gjøre litt uhøytidelig testing på forskjellig typer underlag som folk bruker fatbike på i skauen, dvs. alt fra hardtrampet sti via minimalt tråkket sti, scooterspor og til ren frikjøring.

Er fine forhold i f.eks Lillomarka nå, og det er relativt lenge lyst, pluss at de fleste har gode lykter.
Med varmen som er ute nå er det nok gunstig å får gjort det en ettermiddag/kveld denne uka, evt på lørdag formiddag, før mange drar til fjells for å sykle topptur på fatbike/ evt gå på ski.

Jeg stiller med 5.6'' sykkel som kan testes, i tillegg skal jeg skremme ut en kæll med 5.2'' dekk på 103mm felger, og sikkert en på 4.5'' dekk på 80 felger.
Rørleggern har 4.8 på 90, men han har gyldig fravær (treningsleir på Mallorca), men hadde vært topp med et utvalg av sykler med smalere dekk/felger, og gjerne Plus hvis noen har.

Send PM eller reply i post under hvis man vil være med, og angi dag som evt passer best. Mao enten tirs/ons/tors/fre/lørdag denne uka.
Jeg skal ut og tråkke hver av disse dagene, så bør være mulig å få testet litt.

Redigert av Espen W; 15/03/2016 13:30.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Invitasjon: Dekktest i Lillo og/eller Nordmarka [Re: Espen W] #2070075 16/03/2016 14:46
Espen W Offline OP
Diamonds are forever
OP Offline
Diamonds are forever
Da ligger det an til en liten dekktest session ved Sognsvann i morgen.
Dukker opp sykler med størrelser fra rett under 4'' til oppunder 6''.

Møtested er bommen ved Sognsvann (ved kiosken oppe ved Toppidrett senteret).
Klokken 17

Bare å møte opp på direkten hvis man vil være med, men send gjerne en PM.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Dekktest i Nordmarka [Re: Espen W] #2070791 18/03/2016 13:31
Espen W Offline OP
Diamonds are forever
OP Offline
Diamonds are forever
Fin mini samling og uhøytidelig dekktest i Nordmarka igår.
Testet fra ca 3.8 til 5.6'' på knallhard løype, litt mindre knallhard løype, såvidt fottråkket sti, fuktig løssnø, halvfast løype (E6), is, ren barmark, halveis barmark, slafsete løype, scooterkjørt løype og asfalt.

Erfaringer, bilder og vids kommer etterhvert i dekktråden.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:

Moderator  support