Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Valgets kval - Bkool Pro eller Kickr Snap rulle

Valgets kval - Bkool Pro eller Kickr Snap rulle #2067801 09/03/2016 10:47
trondav Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Skal kjøpe ny smart rulle for bruk med Trainer Road og Zwift. Vil ha en rulle som kan styres av programvaren. Etter det jeg har lest er begge disse to brukende til dette formålet. Erfaringer fra andre på forumet?

Valget er enten Bkool Pro til 4.199,- hos Sykkelkomponenter:
Bkool Pro

eller den noe dyrere - men bedre? Wahoo Kickr Snap til 6.695,- hos Bikeshop:
Kickr Snap

Eller andre i samme prisklasse som er bedre.

Redigert av trondav; 09/03/2016 10:48.

Giant Propel Advanced 0, Scott Scale 910, Trek Madone 2.1
Re: Valgets kval - Bkool Pro eller Kickr Snap rulle [Re: trondav] #2067825 09/03/2016 11:32
Natier Offline
Veteran
Veteran
Jeg har Wahoo kickr og setter stor pris på mangfoldet av applikasjoner som kan brukes med denne. Dette er tilsvarende med Snap rulla. Sleng inn en prisforespørsel HER Så kanskje prisdeifferansen blir litt mindre :-)

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Valgets kval - Bkool Pro eller Kickr Snap rulle [Re: trondav] #2067831 09/03/2016 11:44
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ville uten tvil gått for Snap, mye bedre støtte for tredjeparts applikasjoner og jevnere motstand. Mer nøyaktig wattmåling har den vel også.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Valgets kval - Bkool Pro eller Kickr Snap rulle [Re: trondav] #2067834 09/03/2016 11:55
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg ville gått for Kickr Snap fordi ramma er stødigere og pga av bedre sykkelfølelse. Da jeg kjøpte ny rulle i høst prøvde jeg flere i butikk og oppdaget raskt at dette er noe som ikke bør undervurderes. Generelt fant jeg ut at de rullene hvor trykket mot rulla bestemmes av vekta mot rulla (Bkool og Elite) var mer vinglete enn de hvor rulla blir skrudd opp mot hjulet (Tacx, Cycleops, Kickr Snap). Treninger som Sufferfest sin Violator f.eks. krever ei stødig rulle. Det bruker å gå heftig for seg på de siste sprintene.

Man skal ikke se seg blind på tekniske spesifikasjoner. Det som også betyr mye er sykkelfølelsen, hvor raskt rulla klarer å øke motstanden i ERG-mode og som sagt stødigheten. Jeg synes generelt dette er momenter det blir lagt for lite vekt på i tester.

Re: Valgets kval - Bkool Pro eller Kickr Snap rulle [Re: trondav] #2067843 09/03/2016 12:12
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg har Bkool pro. Det er lite tull med den men den virker ikke i ERG mode på zwift før det kommer en ny firmware oppdatering (litt usikker på om den har kommet.). Tror kanskje ERG virker om man har egen effekt-måler (har ikke prøvd da jeg ikke bruker ERG.).

Effekt-måleren i Bkool pro er ganske riktig sånn at man ikke får sjokk når man kommer ut på asfalten. Utfordringen er bare at den drifter litt på zwift sånn at man må legge på mer power for å holde watten utover økten (Har ikke giddet å teste mye, men de gangene jeg testet ble det litt avvik mot P1.). Dette betyr ikke noe for meg da jeg bruker Bkool pro med P1 effekt-måler og da bruker jeg ikke effekt-måleren i rullen.

Det som er en fordel med Bkool pro er et det ikke er kalibrering og at det er lite trøbbel. Bakdelen er at watten drifter litt (men uproblematisk om man vet det.). Bkool pro er allikevel mye mer nøyaktig enn de fleste andre med tanke på hva den viser, og det er av og til ganske kjipt på zwift da veldig mange kjører med ruller som viser for høye watt tall ICON_SMILE

Hadde nok luktet på Snap om jeg ikke hadde hatt effekt-måler om det kun var de 2 rullene som var aktuelle.

Hvorfor vurderer du bare de 2 rullene?

Redigert av sveinaa; 09/03/2016 12:14.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Valgets kval - Bkool Pro eller Kickr Snap rulle [Re: trondav] #2067895 09/03/2016 14:01
trondav Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg har Stages wattmåler - er det da lurt å gå for Bkool Pro siden wattverdien rulla leverer ikke er så viktig når watten blir målt korrekt av Stages?

Giant Propel Advanced 0, Scott Scale 910, Trek Madone 2.1

Moderator  support