Måtte teste. Dette åpner jo en verden av muligheter for å unngå og snakke om kjedelige ting. Terskel og terskeløkt kunne blitt oversatt til galskap og kjedeligegreier for min del!
Hadde blitt varm i ingeniørhjertet mitt, og i tillegg økt mine faste innbetalinger til Røde Kors og Leger Uten Grenser om forumet kunne fikse autokorrektur på dette:
watt -> effekt
Re: "ballspill" blir "ballspill" på forumet
[Re: d0ppler]
#206773809/03/201608:51
Hadde blitt varm i ingeniørhjertet mitt, og i tillegg økt mine faste innbetalinger til Røde Kors og Leger Uten Grenser om forumet kunne fikse autokorrektur på dette:
watt -> effekt
Du mener det er riktigere å oppgi FTP til 350 effekt? Eller mener du bare at idiotene (meg inkludert) som kaller en effektmåler for wattmåler bør mobbes?
Tenk på dem som kaller centimeter-målet for tommestokk. Dem er dumme dem....
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#206779509/03/201610:33
Noen ganger kjenner jeg at min realfagsbakgunn krymper seg, men ofte er det i tråd med gammel språkskikk.
En sak som måler volum heter (eller kan hete) litermål, en sak som måler lengde er et metermål eller tommestokk, en sak som måler effekt er en wattmåler, en lang brunost er en primstav, en sak som måler temperatur er en gradestokk. Mange eksempler.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
[Re: ØysteinS]
#206785709/03/201612:32
Gjerne bittelitt mobbing, evt. littegrann mye til de som blander begrepene, ja.
Evt kan det gjøres mer avansert, omregning til hestekrefter bare for mobbingens del.
Disse enhetsbegrepene går igjen veldig mange steder. At en wattmåler egentlig er en effektmåler er jo greit nok, men den oppgir resultatene i watt, så wattmåler er på ingen måte heller feil. Akkurat som at en elektriker bruker et voltmeter eller amperemeter for noe som du, om vi kan videreføre dette til andre måleinstrumenter, mener at burde hete spenningsmåler/meter og strømmåler/meter?
Når noen derimot spør noen om hvor mange "watt" noen trår så burde de egentlig spørre om effekt, ettersom svaret sånn egentlig kunne vært i andre enheter..
[Re: -Jan]
#206786309/03/201612:51
"Hva er watten din?" "Hva er volten i stikkontakten?"
Au.
Jeg liker ikke å pirke på folk, for da blir det ikke noe koselig. Om derimot noen andre vil pirke, så blir jeg litt glad, og kunne f.eks bli henfallen til å være grei med noen andre, som jeg ikke kjenner (enda). F.eks overhale reverben deres, eller noe.
[Re: ØysteinS]
#206789409/03/201614:00
"Hva er watten din?" "Hva er volten i stikkontakten?"
Au.
Ahem ... =)
Sitat: ØysteinS
Du kan bruke ca. alt av mineralolje. Ikke DOT. Rapsolje eller lignende bør gå greit, også, om det er helt krise, og ikke minusgrader.
Om det ikke er stealth, så går det an å ta bort sadelen, og dytte den blanke kapselen under hardt ned, med et egnet verktøy, f. eks. unbrakonøkkel. Da vil setepinnen komme opp, om det er lufttrykk nok i pinnen.
Det skal være 250 psi inni der, når den er hel utstrakt.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
#206789709/03/201614:10