Jeg har kjøpt et ekstra (pent brukt) hjulsett av typen Bontrager RaceLite TLR 29er 2012 mod.
Bakhjulet var levert med QR kobling mens jeg har 12x142 på sykkelen min. Jeg har plukket av endestykkene og da passer 12mm akslingen min helt fint i navnet, men jeg mangler nå noen endestykker. Har funnet ut at det skal finnes et konverteringskit/endestykker for 12x142. Trek skriver blant annet på sine nettsider at dette hjulet/navet er kompatibelt mellom mange forskjellige dimensjoner, så det skal ikke være noe teknisk problem å konvertere det.
MEN etter timesvis med googling, lesing av utallige forum, studering av nettsidene til Trek, sjekket delelisten i lassevis nettbutikker (i inn og utland), så finner jeg ikke ut hvilket konverteringskit/endestykker jeg skal benytte.
Det er et Bontrager nav, men noen mener at DT Swiss deler kan passe. Synes ikke kitene til DT Swiss ligner noe på det jeg trenger. Det står ikke noe navn eller tegn på navnet som tilsier at det er et DT Swiss navn.
Noen her inne som vet hva slags kit/endestykker jeg trenger og hvor jeg får kjøpt det?