Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Melde seg inn i sykkelklubb?

Melde seg inn i sykkelklubb? #2065788 02/03/2016 10:33
Haakonseng Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Heisann,

Jeg er en ung kar på 25 som har fullført studier og begynte i fast jobb i Oslo i fjor. Har tidligere drevet mye med lagidrett og syklet en del terreng på fritiden, da jeg var yngre.
Etter mange år i utlandet og nyinnflyttet i Oslo vurderer jeg å melde meg inn i en sykkelklubb her i byen. Ser ikke for meg noe veldig resultatorientert, men jeg liker jo å konkurrere på andre plan, så man vet jo aldri hva som skjer etterhvert...

- Hvordan er aksepten for nye og "treige" medlemmer?
- Hvor ofte møtes man og trener typisk? Og når i uken/døgnet er det typisk?
- Hva forventes det av en?

Innspill med erfaringer settes stor pris på...

Håkon

Redigert av Haakonseng; 02/03/2016 11:12.
Re: Melde seg inn i sykkelklubb? [Re: Haakonseng] #2066366 03/03/2016 21:20
torbis Offline
Ivrig
Ivrig
Nå bor ikke jeg i Oslo, men mitt tips er: Meld deg inn ICON_SMILE. Ikke vær redd for at du ikke skal være akseptert. I hodet mitt er enhver syklist med manerer en venn. Alle må jo være ny engang. Det er mange klubber i Oslo og jeg vet det var diskutert i en tidligere tråd her. Flere av disse har ulike grupper som trener ut i fra ønsker og nivå.

Hva det forventes? Tja, et smil, postiv innstilling og ikke minst; ta med slange. Lykke til ICON_SMILE

Re: Melde seg inn i sykkelklubb? [Re: Haakonseng] #2066432 04/03/2016 08:08
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Fortell hvor i byen du bor så er det lettere å diskutere hvilke klubber som er gode alternativer på ditt nivå (og neste nivå når du blir bitt, trener mer og blir raskere). Er du på jakt etter landevei, grus, sti, sosialt, trening, spinning utenfor sesong, søndagsturer med cortado og croassant så skriver du noe om det også. Helt sikkert mange alternativer.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Melde seg inn i sykkelklubb? [Re: Haakonseng] #2066433 04/03/2016 08:09
ganskefort Offline
Ringrev
Ringrev
+1

Og flere av de større klubbene har vel også grupper for ulike nivåer. At du er litt treg nå betyr jo at det bare er mye å lære!

Og det er et tips: lær av de mer erfarne, spør om ting og bare heng med.

Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: Melde seg inn i sykkelklubb? [Re: EmilZipp] #2066486 04/03/2016 09:32
Haakonseng Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: EmilZipp
Fortell hvor i byen du bor så er det lettere å diskutere hvilke klubber som er gode alternativer på ditt nivå (og neste nivå når du blir bitt, trener mer og blir raskere). Er du på jakt etter landevei, grus, sti, sosialt, trening, spinning utenfor sesong, søndagsturer med cortado og croassant så skriver du noe om det også. Helt sikkert mange alternativer.

Ja, selvsagt. Bor på St hanshaugen, og ser at sagene har en sykkelklubb? Denne er vel da nærmest "vegg-i-vegg". Vet ikke helt om det er en klubb som passer, men mtp nærhet er det kanskje midt i blinken. Andre klubber i nærheten?

Jeg har i utgangspunktet sett for meg 2-3 treninger i uken på landevei, med det sosiale i fokus. Er veldig glad i sti også, men har for øyeblikket ikke en stisykkel. Har nettopp investert i en ny racer, og meldt meg på enebakk rundt med noen kamerater på jobben, så tar det som første steg på veien.

Re: Melde seg inn i sykkelklubb? [Re: ganskefort] #2066487 04/03/2016 09:34
Haakonseng Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: ganskefort
+1

Og flere av de større klubbene har vel også grupper for ulike nivåer. At du er litt treg nå betyr jo at det bare er mye å lære!

Og det er et tips: lær av de mer erfarne, spør om ting og bare heng med.

Det er også en av grunnene til å bli med i en klubb, rett og slett lære av de mer erfarne, samt ha et mål å jobbe mot. Ønsket kommer også litt av at jeg i disse dager melder meg ut av en ballsport klubb, og vet at å ha noe sosialt utenom jobben er ålreit!

Moderator  support, Valentino