Det er bare å vaske grundig frem til 17/5. Om Mesta får betalt for utkjørt mengde salt vil de vel pøse på så fort det ser ut som kaldt. Så for meg 1/2 år med grusføre da de begynte å strø både salt og grus i begynnelsen av november.
Kosa meg i Maridalen idag. Et lite tips: ikke legg turen om Sandermosen. Der er det en 200m lang isbre som strekker seg i nedoverbakken etter stasjonen Ble noen spente minutter der på 28mm idag gitt...
De har til og med begynt å feire vekk grusen nå, Ser vi fortsatt skal noen turer innom minusgradene til helga og kommende uke, så kan godt hende de finner på å salte igjen da.
Supert i går og fikk hyggelig selskap langs Gjersjøen i motvinden. I dag er vi 3 stk fra klubben Oslo-Nesodden hjem fra jobb. Fint å kjenne på asfalt før Mallorca om 10 dager :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Tok en løpetur opp til Grefsenkollen imorges. Der var det speilblankt i de første svingene etter Lachmannsvei, så ikke finn på å ta noen racertur opp der før sola har fått gjort sitt på dagen. Var såvidt jeg kom meg opp til bens. Ellers møtte jeg på feiebiler i full sving
Helt utmerkede forhold helt fra Oslo og over Liertoppen ned til Lier, både i Lierbakken og på Tranby-siden. Gang-/sykkelveiene virker å være kun sporadisk feid, gikk på en punkteringssmell ved Lier på den deilige grusen de bruker i distriktet, men ingen fare for ishinne noe sted og veiene er tørre.
Møtte hele kostebinneriet fra kommunen på sykkelstien ved Vervenbukta i dag morres (takk for bra innsats) og det er fint på gang/sykkel-feltet langs sjøen helt inn til Aker Brygge. Flott at arbeidet ved Sjursøya er ferdig ! !
Vet ikke helt hva stilpolitiet mener om 45NRTH Japanther med matchende orange crankbrothers candy pedaler på Bianchi ræcær'n... men tror ikke de er ute før det er mulig å vise frem barberte ben :-)
Vet ikke helt hva stilpolitiet mener om 45NRTH Japanther med matchende orange crankbrothers candy pedaler på Bianchi ræcær'n... men tror ikke de er ute før det er mulig å vise frem barberte ben :-)
Bilde!
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Bilde!
En ting er å innrømme det men å gi Stilpolitiet utstyrt med Silca pumper bildedokumentasjon ..... der går grensen.
OK da Valentino, jeg aksepterer inntil 10 stk slag med Silca pumpen din samt organisk havsalt i såret :-)
Ganske deilig med varme sko faktisk men er fortsatt litt usikker på om jeg tar sjansen i morgen på Rapha - Braver than The Elements Ride i Oslo
Redigert av EmilZipp; 17/03/201711:58.
Hvordan er det med salt på veiene i Oslo og omegn nå? Må man ta fra hverandre alt som er på sykkelen etter en tur i Maridalen nå for tiden, eller holder det med en real vask med såpe og vann?
Er det farlig å sykle på tørre, salte veier?! (Var ute en god håndfull timer i helga på landevei i Oslo og omegn, er vel bare å hive den sykkelen da.)
Slutten av forrige uke og i helgen var det tørt og fint og ikke saltet noen dager. Denne uken har det blitt saltet igjen, senest i dag langs ring 3 og på Tour de finance. Men ganske tørt allerede i morges, så veldig mye salt får man ikke på sykkelen.
Forresten noen som har syklet Nordmarka rundt-traséen? Tenkte meg rundt der til helgen. Det jeg primært lurer på er om det er bart på strekningen som går fra Grua, altså Sveavegen og Oppenvegen, videre over til E16.
Jeg gikk på ski på Ringkollen i dag(nydelig føre) og det var knusktørt hele veien til Klekken hverftall. Det ligger alltid et tykt lag med salt i avkjøringen til Skaret og andre strategiske plasser men er det tørt så er det tørt. Men det blir vått i igjen i morgen. Null stress å sykle i Osloområdet nå, så lenge det ikke er fuktig luft og fersk nedbør.
edit. det var fredag det skulle bli nedbør men nå ser det ut som det er avlyst