Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Økern, Haugerud -> STISYKLING -> Bølerskogen

Økern, Haugerud -> STISYKLING -> Bølerskogen #2063338 22/02/2016 18:24
M
Martin S Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Hei,

Jeg prøver å finne en rute som gir meg mest mulig sti mellom jobb og hjem.
Foreløpig ligger jeg ann til at det gir mest mening å endre skogen ved Haugerud / Hellerud. Der må jeg finne en fin sti som kan frakte meg til Bølerskogen før jeg sykler til Brannfjell og hjem.

Hva anbefales av veivalg mellom Haugerud og Bølerskogen? :-)
Bildet viser strava-log fra rekognoseringsrunden min forrige dag.

Jeg ser for meg at jeg går inn/ut av skogen ved de blå pilene.

Mvh,
Martin

Re: Økern, Haugerud -> STISYKLING -> Bølerskogen [Re: Martin S] #2063366 22/02/2016 19:03
thomah25 Offline
Entusiast
Entusiast
Her har du virkelig mulighet til noen fantastiske stier. Litt halvvrient å forklare, men skal gjøre et forsøk. Ev viser jeg gjerne så fort snøen har gått!
Rett bak parkeringshuset på Haugerud går det en sti parallelt med grusveien. Denne møter grusveien nesten ved toppen. Her ville jeg syklet litt grus, ca 400 meter sørover. Så er det inn til venstre på flott sti som etterhvert følger høydedraget vest for Lutvann. Denne stien går etterhvert over i Stravasegmentet Lutvann enduro.En knallfin nedkjøring. Stien ender nesten helt nede ved Nøklevann. Ta grusen opp korketrekkeren, ta til venstre ved liten sykkelklopp når du nærmer deg toppen. Denne stien tar deg mer eller mindre rett over til Ulsrudvann. Nå kan du enten ta grusen bort til Østmarksetra eller ta Dunrunden rundt Ulsrudvann først. Nå tipper jeg det er på tide komme seg nedover mot Østensjøvannet....

Redigert av thomah25; 22/02/2016 19:04.

Sesong? Er jo alltid sesong!

Thomas
Re: Økern, Haugerud -> STISYKLING -> Bølerskogen [Re: thomah25] #2063450 23/02/2016 07:23
M
Martin S Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Hei,

Det hørtes ut som en skikkelig fint tur hjem fra jobb! :-)
Jeg må innrømme jeg falt litt av på beskrivelsen, så jeg takker veldig gjerne ja til en guidet tur.

Jeg sender deg en melding her på forumet når snøen begynner å forsvinne, så finner vi en dag det passer for deg. :-)

Mvh,
Martin

Re: Økern, Haugerud -> STISYKLING -> Bølerskogen [Re: Martin S] #2063674 23/02/2016 18:27
thomah25 Offline
Entusiast
Entusiast
Ser ved gjennomlesning at det krever en god del lokalkjennskap for å kunne følge denne beskrivelsen ja. Viser som sagt gjerne. Dette er stier i bakgården min så glimrende for en kveldsøkt. Tipper det er fine forhold rett over påske.

Sesong? Er jo alltid sesong!

Thomas
Re: Økern, Haugerud -> STISYKLING -> Bølerskogen [Re: Martin S] #2064082 25/02/2016 08:23
A
AGT Offline
Avhengig
Avhengig
A
Litt OT :

Angående det screenshotet i det første innlegget , hvilket program har du brukt til å lage de røde strekene + de blå pilene ?

Moderator  support