Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Slalombindinger

Slalombindinger #2063035 21/02/2016 19:28
S
SunMaster Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Skal slalombindinger ha regelmessig service? Har et par ski fra 2007. Alt ser helt fint ut, men de begynner å dra på åra. Ønsker meg jo hverken en kjip kneskade eller å kaste pengene ut av vinduet

Re: Slalombindinger [Re: SunMaster] #2063421 22/02/2016 21:38
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Har aldri levert inn slalomski for å få sjekket binding, selv ikke med så gamle bindinger som du har. Men sjekker alltid ved sesongstart at de funker som de skal, dvs at jeg sjekker at kraften som skal til for å løse ut binding med håndkraft sånn noenlunde stemmer med DIN-setting. På barnas ski med DIN- setting på 2-3, skal det være lett å presse ut både foran og bak. Selv kjører på 9, går greit å løse ut bak, men foran klarer jeg såvidt og presse de litt ut. I alle de år jeg har kjørt slalåm, har jeg kastet et par ski pga at binding ikke løste ut som den skulle.

Når du har gjort det noen ganger får du enn feeling, men har du ikke gjort det før, kan det være litt verre.

Men det er jo evt bare å ta de med til en skiservice og sjekke, spesielt hvis de ikke er brukt på mange år. Koster sikkert ikke mer enn en hundrelapp.

Redigert av Goldrush; 22/02/2016 21:42.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.

Moderator  support