Leiebil fra Goldcar
|
Leiebil fra Goldcar
18/02/2016 13:51
|
anerz
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Noen erfaringer med dette selskapet? Ser de ligger rundt en 1000 lapp billigere for leiebiler jeg har sett på, sammenlignet mot avis, budget etc.(3 dagers leie). Leiested skal være Milano(Malpensa).
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
Re: Leiebil fra Goldcar
[Re: anerz]
18/02/2016 14:02
|
Furu
/Stig
|
/Stig
Har prøvd de en gang i Spania i fjor. Så god erfaring at jeg har booket bil for to Spaniareiser i år også.
Jeg velger full pakke med forsikringer og express sjekk inn, så det finnes helt sikkert andre og billigere alternativer.
Stig
|
|
|
18/02/2016 14:17
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har leid derfra på Grannkannarria
De var middels lite hjelpsomme, gidda ikke ta hverken utlevering eller innløeveringssjekk. Ellers helt OK. Kjiipe biler får man uansett på billigutleiere :-)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
18/02/2016 14:21
|
quattro
Ringrev
|
Ringrev
Leide på Mallorca for noen år siden. Helt grei bil, ingen sjekk hverken ved henting eller levering, men heller ikke noe krøll etterpå. Billig og bra, rett og slett.
Lars Olav
|
|
|
19/02/2016 00:14
|
SturlaS
Avhengig
|
Avhengig
Vi leide bil med dem en uke på Malta sist høst.
Som vanlig helt hysterisk da jeg ikke ville ha super-forsikring (som kostet mer enn leieprisen) fordi jeg har dekning fra før. Måtte blokkere kredittkortet mitt med et rimelig stort beløp.
Han som leverte ut bilen var meget lite kundevennlig. Ble potte sur da vi tok bilder av alle småskader på bilen før vi kjørte av gårde. Samme fyr ved innlevering men alt gikk heldigvis helt greit.
Oppsummert: Billig, dårlig service, helt OK bil, ingen problemer i ettertid.
|
|
|
24/02/2016 10:19
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå skal jeg leie bile sammen med Anerz/trådstarter, men skal også til Gran Canaria og der tenker vi å leie bil, og billigste alternativ er også der Goldcar. Når vi leier via Norwegian får vi tilbud om forsikring som dekker et evt depositum. Dette koster ca 1/3 av bilens leiepris. Litt uskker på hva en bør gjør dere, føler jo nesten som lureri dette med forsikring/ ikke forsikring. Har leid bil mange ganger både her og der, aldri hatt uhell og derfor heller ikke "testet" grunnforsikringene. Men hva gjør dere ? alltid ekstraforsikring ? benytte seg av den en får tilbud fra på Norwegian elle direkte der nede av (f.eks) Goldcar ? Mye enklere om alt alltid hadde vært inkludert, men kunders tvil er vel andres gode butikk!
|
|
|
24/02/2016 12:06
|
SturlaS
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har egen forsikring (året rundt) som dekker egenandel ved skade på leiebil. Så vidt jeg husker i farten koster den 100 kr/år.
Sjekk hva du kan få på reiseforsikringen din eller sjekk kredittkortselskapet ditt. Regner med du finner noe der som er utrolig mye billigere enn det "tilbudet" du får i skranken ved henting av leiebilen.
Redigert av SturlaS; 24/02/2016 12:06.
|
|
|
[Re: Oddefa]
25/02/2016 09:39
|
Furu
/Stig
|
/Stig
Nå skal jeg leie bile sammen med Anerz/trådstarter, men skal også til Gran Canaria og der tenker vi å leie bil, og billigste alternativ er også der Goldcar. Når vi leier via Norwegian får vi tilbud om forsikring som dekker et evt depositum. Dette koster ca 1/3 av bilens leiepris. Litt uskker på hva en bør gjør dere, føler jo nesten som lureri dette med forsikring/ ikke forsikring. Har leid bil mange ganger både her og der, aldri hatt uhell og derfor heller ikke "testet" grunnforsikringene. Men hva gjør dere ? alltid ekstraforsikring ? benytte seg av den en får tilbud fra på Norwegian elle direkte der nede av (f.eks) Goldcar ? Mye enklere om alt alltid hadde vært inkludert, men kunders tvil er vel andres gode butikk! Jeg regner alltid forsikringen som en del av leieprisen i utlandet. Bruker alltid forsikring hos aktuell utleier. Jeg gjør ikke det for å spare penger, men for å spare tid på plunder og heft.
Stig
|
|
|
[Re: Furu]
25/02/2016 10:43
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå skal jeg leie bile sammen med Anerz/trådstarter, men skal også til Gran Canaria og der tenker vi å leie bil, og billigste alternativ er også der Goldcar. Når vi leier via Norwegian får vi tilbud om forsikring som dekker et evt depositum. Dette koster ca 1/3 av bilens leiepris. Litt uskker på hva en bør gjør dere, føler jo nesten som lureri dette med forsikring/ ikke forsikring. Har leid bil mange ganger både her og der, aldri hatt uhell og derfor heller ikke "testet" grunnforsikringene. Men hva gjør dere ? alltid ekstraforsikring ? benytte seg av den en får tilbud fra på Norwegian elle direkte der nede av (f.eks) Goldcar ? Mye enklere om alt alltid hadde vært inkludert, men kunders tvil er vel andres gode butikk! Jeg regner alltid forsikringen som en del av leieprisen i utlandet. Bruker alltid forsikring hos aktuell utleier. Jeg gjør ikke det for å spare penger, men for å spare tid på plunder og heft. Ser den, og egentlig enig i at de 700 kr vi evt sparer på 9 dager, ikke er verdt hvis noen ting skjer. Men har betalt "vanlig" booking nå og setter meg litt inn i dette med mine andre forsikringer (reise og kreditkort), men er jeg fortsatt usikker når vi lander på GC om 2 uker så betaler jeg dette, skal jo ikke kjøre mye bil heller (skal jo sykle he he), men parkeing og spansk bilkultur (noe fordomsfull kanskje der) kan jo også påføre bil skader som koster.
|
|
|
25/02/2016 10:57
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har nettopp leid fra Goldcar i Alicante. Knallpriser på off-season leie, fullforsikring kostet temmelig nøyaktig tre ganger så mye som billeien...
Kan legge til at jeg leier bil der nede såpass mye at fullforsikring hver gang vil koste meg 4-5.000,- ekstra i året. Har derfor reiseforsikring som dekker evt. egenandel slik at jeg slipper å sove dårlig om natten om jeg ikke kjøper dette. Ja, de reserverer på kredittkortet mitt, men det koster meg ikkeno'
Redigert av Oystein L; 25/02/2016 11:07.
|
|
|
25/02/2016 15:29
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Bakdelen med å leie via Norwegian er dersom det skjer noe, så fraskriver Norwegian seg alt mulig, sender deg til en kundebehandler i Irland - og trekker alt mulig ut i et forsøk på å kjede deg ut kan det virke som.
Gjorde det en gang, aldri mer.
Som også nevnt over; billig, håpløs kundebehandling, fikk ikke bilen som var reservert. 4 voksne menn med bagasje i en Fiat 500 er i overkant koselig.
Samme erfaring med "billigselskap" i USA sist høst - tok meg 5 timer (!) å få bil, selv om alt var bestilt og bekreftet i forkant. Men bilen, den hadde de ikke.
Redigert av eOpseth; 25/02/2016 15:30.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
26/02/2016 18:35
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har leid bil flere ganger det siste året...nå sist 14 dager i USA. På leiebilen i USA var egenandelen på stive kr 25000,. Derfor tok jeg en sjekk på hvem som kunne tilby meg "gratis" eller billlig egenandel forsikring på leiebilen. Det var ingenting å hente på reiseforsikringen. Er dobbelt forsikret i Trygg og Europiske Det beste tilbudet for meg var å bruke Handelsbanken Gold som jeg hadde fra før av. Fant ingen andre "folkekort" som hadde en slik dekning. Platina kortene til flere andre banker hadde denne dekningen men årsgebyret lå på godt over tusenlappen for den billigste og opp til flere tusen kroner Jeg har definitivt ikke bruk for noe platina kort i hverdagen. Det nest beste jeg fant var Norweigian kortet der en slik forsikring kostet noen hundre lapper i året.Tror det var rundt fire hundre i året så vidt jeg husker.
Redigert av sl500; 26/02/2016 18:43.
|
|
|
29/02/2016 07:50
|
Larsemannen
Ivrig
|
Ivrig
Var veldig fornøyd med å leie av Goldcar i fjor sommer i Spania. Vesentlig rimeligere så var skeptisk i utgangspunktet, men tok sjansen. Vårt følge fikk to helt nye og ubrukte Seat Leon. Riper og småbulker var ifølge kontrakt regnet som normal slitasje (... ) og vi tegnet ikke ekstra forsikring. Ingen sjekk etter leie og en ganske god ripe som ble på bakre støtfanger på den ene bilen (ikke meg nei...  ) fikk ingen etterspill. Rett og slett veldig fornøyd.
|
|
|
[Re: Larsemannen]
29/02/2016 13:17
|
Neilpride
Fersking
|
Fersking
Har leid gjennom Goldcar ved flere anledninger på Granca og andre steder. Litt mye kø ved henting, ingen til stede ved utlevering og som regel ingen til stede ved innlevering. Servicen er ikke det de legger mest vekt på. De forsøker å selge ekstra forsikringer og tilleggstjenester som du ikke har bruk for. Hvis du tar kun bil og leie, henter og leverer med full tank og dokumterer eventuele skader på bil ved henting med kamera og skjemaet du får utlevert så er firmaet helt greit. Men som sagt, de prøver seg....
|
|
|
|
|