Hei folkens,
Jeg har et lite (luksus)problem.
Min gamle 26” Grand Canyon 8.0 fra 2011 har blitt konvertert til elsykkel, så jeg skal kjøpe ny sykkel til våren. Jeg har 3 sykler som jeg har sett meg ut.
Først litt om bruksområde.
Jeg sykler primært på racer, men vil ha en offroader jeg kan leke meg med i helgene.
Det er meningen at jeg skal bruke sykkelen til alt fra grus til lett stisykling. Ingen supertekniske løyper, men det er mye sti i området hvor jeg bor, og en hardtail er ikke helt tilstrekkelig.
Jeg har sett meg ut to sykler fra Canyon: En 29” Canyon Nerve AL 9.9, eller en 27,5” Nerve AL 9.0.
To sykler som burde trives godt på lett sti og grus.
Jeg har også fått tilbud om å kjøpe en Niner Jet9 RDO, satt opp med 100mm Fox Float Kashima gaffel, samt mye annet gromt utstyr (komplett XTR). Er imidlertid redd for at den er litt for ”race” i geometrien. Har lest en del omtaler av sykkelen, og den får veldig god kritikk. De fleste setter den opp med 120mm gaffel som gir litt slakkere vinkel foran.
Har mest lyst på Niner sykkelen. Den er helt klart den grommeste av de tre. Noen som mener annerledes? Og i tilfelle, burde jeg gå for 27,5 eller 29 tommer?
ps. kan jo selvsagt sette på en 120mm gaffel på Nineren, men etter sykkelkjøpet er nok lommeboka tom for sykkelpenger denne sesongen.
Lars