Jeg har i en to års tid vært plaget av røyklukt fra naboleiligheten. Jeg er ganske sikker på at problemet oppsto i forbindelse med en oppussing i leiligheten til naboen. Det ble borret mye i veggen i den perioden. Veggen består av eldre teglstein og betong som er særdeles morken. Det ble også mer lytt i mellom rommene samtidig som dette.
Det bor en eldre kvinne i denne leiligheten, og i det siste halve året har hennes røyking på soverommet antagelig eskalert mye og situasjonen hos meg har gått fra noe jeg kan leve med og fikse med litt lufting, til uholdbar.
Nevte det kjapt for vaktmesteren og fikk inntrykk av jeg ikke burde håpe på noen løsning gjennom dialog med denne naboen. Jeg kommer uansett til å snakke med henne eller skrive et brev.
Utover det, er det noen som har erfaring med dette? Da tenker jeg ikke på alle dere som plages av røyklukt fra åpne vinduer, verandaer etc, men da spesifikt i gjennom veggen.
Jeg er vel nesten forberedt på at jeg blir nødt til å identisere hvor det lekker og så få tettet veggen på disse stedene fra min side. Finnes det noen fremgangsmåte jeg kan benytte eller firma som kan finne ut hvor nøyaktig hvor det evt lekker?
Redigert av Grusen; 16/02/2016 11:58.