(Jeg postet tidligere i dag en oppfølgningsinnlegg på en tråd om xcranking der det ikke har vært aktivitet siden våren 2015, i kategorien "Ritt og arrangementer". Jeg har inntrykk av av pølsevev-kategorien her på forumet er mer besøkt, så jeg forsøker på nytt her for å se om det blir flere svar. Hva er forresten riktig kategori for spørsmål om et system for å rangere utøvere på en mest mulig objektiv og rettferdig måte?)
Framtidsutsiker for xcranking.no
Jeg ser at det siste rennet som er lagt inn i xcranking er Troll Skimaraton, 11.04.2015.
Betyr det at dette fantastiske systemet er lagt ned?
Eller er det fremdeles håp for at det kommer tilbake?
En drøm ville være at systemet ble konsekvent brukt i alle større turrenn, og at seedning i de store rennene var basert på listene generert av xcranking, og at man fikk startposisjon helt i henhold til dette, slik at det kunne bli slutt på den ubehagelige og til dels stressfulle situasjonen rundt utlegging av ski, ikke minst i Birken, der folk trenger seg sammen for å presse seg tidligst mulig gjennom porten inn til startområdet.
Jeg skjønner det står på økonomi. Som product er xcranking så bra at det fortjener å bli overøst med midler, men det er vel ikke let å få til dette, en person som forstår seg på business burde vært satt på saken ...
Redigert av trondob; 15/02/2016 14:00.