Hjertelig takk for svar. Det er ikke så lett når hun bare gråter og ikke klarer å underskrive noe som helst. Ikke forstår hun forklaringene fra familie eller ansatte heller, noe som gjør henne både mistroisk og enda tristere. Når hun blir friskere igjen så er det rullator istedenfor rullestol, hørselen blir mye bedre, og smilet er på plass. Hun er ikke dement, men jeg husker fra min 97-år gamle mormor at det ofte bare er en urinveisinfeksjon som skaper trøbbel, og disse er det lett å få med innlegg som ikke skiftes så ofte. Beklager avsporingen, dette er ikke et innlegg i debatten om eldreomsorg

Den bank-ansatte jeg snakket med i går rådet meg til å hente et skjema i MIN bank for å få disposisjonsrett til hennes brukskonto. Det ligger allerede endel avtalegiroer der, og rådet var å få inn så mange som mulig for å minske arbeidsmengden. Så gjelder det bare at hun klarer å signere og at jeg tar med skjemaet og hennes legitimasjon til hennes bank. Da kan jeg betale giroer gjennom min nettbank.
Skal hun få nettbank så må jeg ha konto i samme bank. Faktisk så har jeg en konto med 50 øre på i den banken, fordi jeg må ha konto for å ha bankboks i filialen som fremdeles eksisterer

Kanskje blir dette den beste løsningen. Takk for tipset om misbruk av BankID Inge, den fellen så jeg ikke

Igjen: Takk for all hjelp!