Selger min Endurosykkel fra 2014 sesongen. Den har ikke vært brukt siden 2014. Jeg har bare vært treig med å legge den ut for salg. Den er i god stand og har nettopp fått en overhaling med bytte av girvaiere og generell kjærlighet. Kranklageret begynner å bli modent for bytte, men ellers er den helt topp.
Hjulsett, kassett, krank og gir er veldig lite brukt, da jeg kjørte med full XX1 gruppe og andre hjul(dette er solgt, bortsett fra XX1 kranken og girskifter, så sykkelen kan ikke selges med det oppsettet).
Ramme, gaffel og krank har noen riper fra nærkontakt med norsk fauna, men det er kun kosmetisk. Ellers ser sykkelen veldig fin ut i lakken.
Jeg har oppgradert med en vesentlig bedre bakdemper(originalen følger med) og Reverb dropperpost(noe som er et must spør du meg). Det er også montert Specializeds geniale kjedekutter i styrerøret. Kjekt å ha om uhellet er ute.
Kjøremessig er sykkelen vannvittig rå utfor pga store hjul og mye vandring, den er også overraskende leken grunnet veldig korte kjedestag, noe som gjør den lett å få opp på bakhjulet og å få med seg i krappe svinger.
Sykkelen kan ses i Øyer/Hafjell. Kan stort sett leveres til kjøper på veien Hafjell - Fredrikstad, da jeg har en nabo med stor bil som kjører den strekningen ofte. Ellers kan jeg sendes i oppkrav mot kjøpers kostnad(tror det er ca 400-500kr).
Prisantydning: 17500kr. Kan også selges for 15000kr uten Reverb og Cane Creek bakdemper. Ta kontakt på bjornballangrud@gmail.com hvis du er interessert.
Utstyr:
FRAME: M5 aluminum, 29" geometry, tapered headtube, PF30 BB, ISCG '05 mount, internal Command Post BlackLite routing, 142+ dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, removable Taco Blade, 155mm travel
SWATBottle cage w/ SWAT Technology compatible (not included)
Rear shock: Cane Creek Double Barrel Air(ettermontert, og gjør sykkelen veldig mye bedre nedover) originaldemperen følger også med (Custom FOX Float CTD Evolution w/ AUTOSAG, Climb, Trail, Descend settings and reb adj) 215.9mm x 57.2mm
Fork: RockShox Pike 29, Solo Air spring, tapered alloy steerer, comp, lockout, and reb adj., 15mm thru-axle, 160mm travel
HEADSET: 1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
STEM: Specialized Trail, 6061 alloy, 4-bolt, 6-degree rise, 31.8mm clamp
HANDLEBARS: Specialized XC Mini-Riser, 6000 butted alloy, 750mm wide, 10mm rise, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm
GRIPS: Specialized Enduro Grip, light lock-on, XL thickness
FRONT BRAKE: Formula C1, alloy caliper, metallic pad, 200mm rotor
REAR BRAKE: Formula C1, alloy caliper, metallic pad, 180mm rotor
BRAKE LEVERS: Formula C1, hydraulic disc, tooled reach adj.
FRONT DERAILLEUR: SRAM, 10-speed, mid direct mount for Taco Blade, bottom pull
REAR DERAILLEUR: SRAM X9 Type 2, 10-speed, mid cage
SHIFT LEVERS: SRAM X7, 10-speed, trigger, w/ MatchMaker clamp
CASSETTE: SRAM PG-1030, 10-speed, 11-36
CHAIN: SRAM PC 1031, 10-speed, PowerLink
CRANKSET: Custom SRAM S-1250, 7050 alloy arms, 10-speed AM double, PF30 spindle, 175mm
CHAINRINGS: 33/22
BOTTOM BRACKET: SRAM PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge
PEDALS: not included
RIMS: Roval 29, alloy disc, 23mm internal width, 32h
FRONT HUB: Specialized Hi Lo disc, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 32h
REAR HUB: Specialized Hi Lo disc, 4x-sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 142+ spacing, 32h
SPOKES: DT Industry Stainless, 3X front/rear 2.0
FRONT TIRE: Specialized Butcher Control, 2Bliss Ready, 29x2.3", foldable aramid bead, dual-compound, 60TPI
REAR TIRE: Maxxis High Roller II 3C 29x2.3"
SADDLE: Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
SEATPOST: Rock Shox Reverb 420mm(ettermontert)
SEAT BINDER: Specialized 7050 hard anodized alloy collar w/ QR, 34.9mm, black