Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Der forsvant Eurosport og Discovery..

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: anonym22] #2057427 02/02/2016 12:30
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous22
Og nei, ingen andre kan levere nett til deg via deres kabel. Det er kun via telefonledningen du kan velge mellom ulike leverandører.

Sikker?
Jeg har fiber fra Telenor.

For et år siden ringte det på døren og der sto en selger fra NextGenTel og lurte på om jeg ville ha nett fra dem. Det går ikke, sa jeg, for jeg har fiberkabel fra Telenor.
Men da sa han at Konkurransetilsynet hadde pålagt kalbeleierene å åpne for konkurranse og slippe andre leverandører inn på deres kabler.
Det virker rart at Telenor skal ta kostnaden med å grave ned kabler og så skal konkurrenter bruke den, men sånn var det visst. Om det kommer noe nettleie inn i bildet, vet jeg ikke, (jeg slo ikke til på tilbudet).

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2057430 02/02/2016 12:37
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Post- og teletilsynet sin avgjørelse gjaldt fiber, ikke kabel.

Usikker på om det har tredd i kraft, dog.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2057434 02/02/2016 12:44
Tex Offline
Besatt
Besatt
Slik, ja.
Jeg var ikke klar over den forskjellen - for meg er både fiber og kabel en "kabel". Rart det er ulike regler avhengig av om hvordan signalene fraktes gjennom kabelen, men det er nå så.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2057444 02/02/2016 13:00
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Som sagt er jeg usikker på om vedtaket har tredd i kraft og at kunder faktisk har valg. Og vedtaket gjaldt kun Telenors fiber.

Ulike regler henger sammen med helt ulikt lovverk ifb. koaxkabel vs. fiber.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: Tex] #2057456 02/02/2016 13:33
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tex
Telenor skal ta kostnaden med å grave ned kabler og så skal konkurrenter bruke den, men sånn var det visst.

Stemmer det.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2057501 02/02/2016 15:21
J
jman76 Offline
Entusiast
Entusiast
J
Den som leter, finner. Godt gjemt på lekerommet til unga var det jaggu et ADSL-uttak.

Kan jeg i det hele tatt få god nok kapasitet til å basere meg på nett-tv (Chromecast) fra nett via ADSL? Hvor stor kapasitet må jeg ha?

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2057604 02/02/2016 23:20
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har 4 mbit, og da kan jeg bruke netflix og andre streamingtjenester hvis det ikke er annen trafikk av betydning samtidig, tipper grensen går på litt over 3 mbit.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: cvrokka] #2057627 03/02/2016 07:21
Rene Offline
Besatt
Besatt
"kan bruke" er ikke det samme som at du får så god kvalitet som du kunne fått.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: Rene] #2057633 03/02/2016 07:34
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Rene
"kan bruke" er ikke det samme som at du får så god kvalitet som du kunne fått.

Minst like god kvalitet som jeg har på rikstv. Da er det bra nok for meg.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2058103 04/02/2016 14:40
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sånn der var første steg mot fremtiden tatt og CD er avbestilt og dermed også siste kontakt med Jancofonen (for de som husker den). Neste steg blir lisensen......eller dvs jeg har ikke helt landet på om jeg skal fortsette å betale grunnet reklamefri radio enda.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: sanouka] #2058228 04/02/2016 22:33
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sanouka
Sånn der var første steg mot fremtiden tatt og CD er avbestilt og dermed også siste kontakt med Jancofonen (for de som husker den). Neste steg blir lisensen......eller dvs jeg har ikke helt landet på om jeg skal fortsette å betale grunnet reklamefri radio enda.

Tja, hvis vi alle gjør som du tenker, så ender vi opp med reklamefinansiert statskanal, eller sitter uten en sådan en. NRK lisens er greit nok å betale all den tid det er mye bra, og reklamefritt. La oss håpe vi klarer å beholde det slik - lenge.

Får de ikke lisenspenger - vel så kan de ikke produsere eller kringkaste stort. Så enkelt er det egentlig.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: Lurifax] #2058235 04/02/2016 23:38
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Sitat: Lurifax

Tja, hvis vi alle gjør som du tenker, så ender vi opp med reklamefinansiert statskanal, eller sitter uten en sådan en. NRK lisens er greit nok å betale all den tid det er mye bra, og reklamefritt. La oss håpe vi klarer å beholde det slik - lenge.

Får de ikke lisenspenger - vel så kan de ikke produsere eller kringkaste stort. Så enkelt er det egentlig.

Jeg er for en skattefinansiert statskanal, men i dagens form er jeg ikke for tv lisens..

Det virker for meg litt rart at jeg kan plombere antenneinngangen på tv'n og strømme NRK (og andre kanaler) direkte med en iP basert dekoder, mens man må betale avgift for å se de samme kanalene, med en kabeltv dekoder. Samme kabel inn, begge deler er mpeg dekodere, men bare den ene krever avgift for å eie.

Take Care!
Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: sanouka] #2058236 04/02/2016 23:49
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Neste steg blir lisensen......eller dvs jeg har ikke helt landet på om jeg skal fortsette å betale grunnet reklamefri radio enda.

Radiolisensen ble avskaffet på syttitallet. Så, hvis du faktisk ikke ser på TV, kan du si opp lisensen med den reneste samvittighet.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2058238 05/02/2016 05:37
G
GeirW Offline
Avhengig
Avhengig
G
Må bare få legge inn denne fra heltnormalt.no, også kjent som tegneseriesidene til VG.
Fin kommentar til CD/Discovery krangelen:

Kundene ber Discovery og Telenor krangle videre
- Takket være svart skjerm har jeg endelig fått vasket huset, ryddet i boden, snakket litt med ungene og funnet ut at mannen min og jeg ikke har noe som helst til felles, sier en firebarnsmor fra Trøgstad.
Kundene raste i dagene etter at krangelen mellom Canal Digital og Discovery ga svarte skjermer i hundretusener av norske hjem.

Over natten ble TVNorge, FEM, MAX, VOX, Discovery Channel, TLC, Eurosport, Eurosport Norge, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery og Discovery Showcase HD borte.

Men etter snart en uke har stemningen snudd. Nå mottar partene telefoner fra kunder som ber dem krangle videre.

- Dette har vært en helt utrolig uke. Jeg håper de krangler en måned til. Nå som jeg ikke lenger kan følge med på utfloden til pasienter med pinlige sykdommer, sexprogram for kortvokste nazister, tjukke folk fra USA som baker kaker og spinnville samlere, har det skjedd mye rart, sier firebarnsmoren fra Hokksund.

- Endelig er juletreet kastet og min gamle mor har fått besøk. Jeg har fått vært hos frisøren, lest en bok for første gang på 20 år og til og med fått vært på et foreldremøte. Og det er ikke alt.

- Nehei..?

- Jeg har oppdaget at jeg faktisk er fembarnsmor.

- Jøss, det var voldsomt.

- Ja, men en av ungene flyttet visst ut i fjor, så det går jo opp i opp.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2058257 05/02/2016 08:08
J
jman76 Offline
Entusiast
Entusiast
J
"Gladnyhet" fra Canal Digital. Her blir det nok enighet før lørdagskvelden. Dyre kaffekopper både for den ene og den andre...

Gladnyhet til deg som savner TV-Norge og de andre Discoverykanalene. Vi har en midlertidig løsning til deg;
du kan bestille DPlay som et alternativ, og vi refunderer din kostnad for februar.
I DPlay kan du se TVNorge, FEM, MAX, VOX, Discovery Channel, TLC og Animal Planet.
Vi kommer tilbake med oppdatert informasjon om hvordan du får refundert din kostnad via din faktura hos oss. Det hjelper ikke å spørre kundeservice for detaljer, for løsningen er ikke avklart enda. Men det vil ordne seg bare du tar vare på din ordrebekreftelse fra DPlay. Hvis du har DPlay fra før dekker vi din kostnad for februar.
Kos deg!

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2058263 05/02/2016 08:14
G
GeirW Offline
Avhengig
Avhengig
G
Gladnyheten... Aftenposten kaller dette den dårligste appen de har vært bort påpå lange tider...
Pinlig krise for tvnorge

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2058275 05/02/2016 08:45
HCO Offline
Entusiast
Entusiast
I mellomtiden har Canal Digital og TV2 blitt enige om at CD-kunder nå kan bruke GO-appen til å se TV2 på nettbrett/mobil også når de ikke er tilknyttet WLAN-et hjemme.

Dette er for meg en mye større oppside enn nedsiden ved å miste TVNorge-kanalene var.

SUMO er en søplete og ustabil app, så det har aldri vært noe alternativ å betale for TV2 på farten.

Re: Der forsvant Eurosport og Discovery.. [Re: skubisan] #2058287 05/02/2016 09:38
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg lastet ned canaldigitalappen. De sa det var gratis fram til april.
MEN man må ha nyeste mottaker fra CD for å kunne registrere seg på den tjenesten.....sa de på nett.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support