Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express...

Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... #2056153 28/01/2016 19:16
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Det er vel vedtatt at Get og Gets modem fungerer dårlig sammen med Apples produkter, men nå har det faktisk fungerte utmerket i over ett år her med Get og Aiport Time Capsule.

Så mottok følgende melding på sms fra Get for to dag siden og siden har jeg vært uten internett:

Vi jobber for tiden med vedlikehold av vårt nett og har i denne sammenhengen støtt på et problem med rutere fra Apple.
En del Apple-rutere prøver å benytte sin tidligere IPv6-adresse, som etter vedlikeholdarbeid er ugyldig, til å gjøre DNS-oppslag. Dette har resultert i at en del kunder ikke kommer på nett.
For å fikse dette anbefaler vi å restarte Apple-ruteren ved å trekke ut strømmen, vente et par minutter, og deretter sette den inn igjen. Dersom dette ikke hjelper, foreslår vi at du gjenoppretter ruteren til fabrikkinnstillinger.
Mer info om hvordan du nullstiller og gjenoppretter en ruter fra Apple finner du her:

Nullstilling av AirPort

Jeg har nå kjørt både hard nullstilling og fjenopprettet fabrikkinnstillinger av Airport Time Capsule, men AirPort Time Capsule kommer seg fortsatt ikke på nett.

Noen som sliter med det samme nå etter siste oppdatering/vedlikehold?

Har forsøkt å nå gjennom på kundeservice i et par timer nå, uten hell.

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: ijustpop] #2056159 28/01/2016 19:35
B
BRD Offline
Ringrev
Ringrev
B
1. Åpne Airport verktøy
2. Velge router (først på listen)
3. Skrive Nettverkspassord/eget passord
4. Trykke Rediger
5. Velge Basestasjon Internett
6. Internett valg
7. Konfig IPV6
8. Huke av Kun Link-Local
9. Trykke arkiver
10.Trykke Oppdaterer

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: ijustpop] #2056177 28/01/2016 20:44
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: ijustpop
Det er vel vedtatt at Get og Gets modem fungerer dårlig sammen med Apples produkter, men nå har det faktisk fungerte utmerket i over ett år her med Get og Aiport Time Capsule.

Er det??

Er "avhengig" av Apple produkter og TimeCapsule er sentral til lagring og bruk som router.

Bør jeg bare avbestille Get bredbånd altså??

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: hbakken] #2056179 28/01/2016 20:54
B
BRD Offline
Ringrev
Ringrev
B
Pratet med en teknikker det i går etter gets site oppdateringer. Hvis man følger instruksjonene over skal det ikke være noe problem. Har fungert fint her etter det. (Vært mye trøbbel i det siste......)

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: ijustpop] #2056180 28/01/2016 20:58
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Fantastisk, takk!

Det der kunne ingen på Gets kundeservice fortelle meg.

Igjen, takk!!

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: BRD] #2056181 28/01/2016 20:59
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Sitat: BRD
Pratet med en teknikker det i går etter gets site oppdateringer. Hvis man følger instruksjonene over skal det ikke være noe problem. Har fungert fint her etter det. (Vært mye trøbbel i det siste......)

Chattet med to ulike på kundeservice tidligere i kveld. De henviste meg bare videre til Apples kundeservice/nettsider.

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: hbakken] #2056184 28/01/2016 21:02
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Sitat: hbakken

Er det??

Er "avhengig" av Apple produkter og TimeCapsule er sentral til lagring og bruk som router.

Bør jeg bare avbestille Get bredbånd altså??

Har vel hatt get bredbånd med Time Capsule i tre år nå. I en periode på omtrent ett år måtte modem skrus av og på én til to ganger i uka for å få Time Capsule på nett.
Men nå har det fungert uten problemer i over et år.

Er vel ikke vedtatt, men jeg har snakket med mange som har slitt med Get og Apples rutere.

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: ijustpop] #2056189 28/01/2016 21:25
B
BRD Offline
Ringrev
Ringrev
B
Sitat: BRD

Chattet med to ulike på kundeservice tidligere i kveld. De henviste meg bare videre til Apples kundeservice/nettsider.

Han jeg snakket med virket svært oppegående. Det skal sies at jeg spurte spesifikt om hvordan IPv6-innstillingene skulle være. Standardløsningen deres på alt er jo vanligvis skru og på på modem.....

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: ijustpop] #2056270 29/01/2016 09:02
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!

Har vel hatt get bredbånd med Time Capsule i tre år nå. I en periode på omtrent ett år måtte modem skrus av og på én til to ganger i uka for å få Time Capsule på nett.

Er vel ikke vedtatt, men jeg har snakket med mange som har slitt med Get og Apples rutere.

Restart av modem og TimeCapsule har jeg måtte gjøre innimellom med Nextgentel+Apple også, så ingen krise innimellom.
Men ser jo at det er løsning på dette så da opprettholder jeg bestillingen (fått bra tilbud som jeg sparer en bunke tusenlapper på første året).

Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem med Apple eller enkelte andre rutere. Ihvertall ikke om man da bruker kabel fra Get modem og inn i TimeCapsule.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Get bredbånd og Airport Time Capsule/Express... [Re: hbakken] #2056364 29/01/2016 13:07
B
BRD Offline
Ringrev
Ringrev
B
Sitat: hbakken

Restart av modem og TimeCapsule har jeg måtte gjøre innimellom med Nextgentel+Apple også, så ingen krise innimellom.
Men ser jo at det er løsning på dette så da opprettholder jeg bestillingen (fått bra tilbud som jeg sparer en bunke tusenlapper på første året).

Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem med Apple eller enkelte andre rutere. Ihvertall ikke om man da bruker kabel fra Get modem og inn i TimeCapsule.

Fordi med standardinnstillingene til Apple blir Airporten hengende igjen med feil ipadresse når get fornyer den. Løsningen over eliminerer det problemet.

Moderator  support