En kar på en stisykkel rullet forbi meg mer om dagen, og det tikket noe voldsomt når han ikke tråkket. Noen som kjenner til merker med "Høy Lyd" evt. kunne det vært defekt. Får og si det så han trengte ikke noe ringeklokke.
Re: Hysterisk Høy lyd fra bak nav.
[Re: JEP]
#205608028/01/201613:32
Jeg har brukt I9 som ringeklokke på mine sykler i flere år. En gang måtte jeg plukke fra hverandre navet for å FJERNE fett for å få tilbake tilstrekkelig lyd. Fin måte å varsle fotfolk når man har transportetapper på grus og vei
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
#205610528/01/201614:44
Jeg hadde et hjulsett fra E-13, det var helt ekstremt høylytt. Mye mer enn hopenavnet jeg har nå. Til gjengjeld/i tillegg (alt etter preferanse) falt det fra hverandre om man så på det med et litt skrått blikk. Det er vel i grunnen det eneste hjulsettet (navet) jeg har hatt som jeg har vært virkelig misfornøyd med pga holdbarhet.
Var også borti noen nav fra Superstar components for et par år tilbake. Det er kanskje den høyeste og mest høyfrekvente lyden jeg har hørt fra et baknav. Kunne brått forveksles med en gammel jetmotor.
I mine øyne (ører) er det dog ingenting som slår et skikkelig Hope-nav. Grov kvalitetslyd.
BV 2013 Scott Genius 700 SL 2013 Trek Superfly 29 1987 Rossin Super Ghibli
#205616828/01/201620:18
Sammenlignet med Hope og ikke minst frihjul fra White Industries så er de ganske lydløse. I tillegg er lyden mer som en veps enn tikking. Noen ganger når jeg sykler singlespeed med CK på flata og altså veksler mellom tråkking og coasting med fire-fem sekunders mellomrom så er jeg redd at folk tror at jeg kommer på elsykkel og at jeg tråkker innimellom bare for å holde liv i elassistansen.
#205622629/01/201606:27
Har samme lyden av mitt Syntace MX nav. Tikker noe voldsomt. Litt flaut i nedkjøringer, da bunnyen min hører godt om jeg tråkker på eller bare seiler ned
Har samme lyden av mitt Syntace MX nav. Tikker noe voldsomt. Litt flaut i nedkjøringer, da bunnyen min hører godt om jeg tråkker på eller bare seiler ned
..men så har de store ører også da!
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: Dan]
#205625929/01/201608:40
Ja selvfølgelig. Må ha straight pull om han skal bruke eikene om igjen. Da må en ta i betraktning eikelengde også. Ellers er det ingen problem å bruke det nevnte navet om han også skal ha nye eiker.