Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Dynafit Radical eller Marker Kingpin?

Dynafit Radical eller Marker Kingpin? #2055376 26/01/2016 11:22
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Jeg har gått med tanken om å kjøpe meg noen lettere toppturski med tech-bindinger for å erstatte min K2 COOMback med Marker Tour F12, men jeg liker disse skia så godt at jeg lurer på om jeg bare skal skifte bindinger. Jeg er usikker på hvor mye vekt jeg sparer siden rammebindinger er oppført med vekt per par og tech-bindinger bare med vekt uten å si om det er per stykk eller per par. Men - etter hva jeg forstår blir gåfunksjonen mye bedre uansett.

Jeg kjører kanskje 25 dager i Åre på en god sesong og går 10 toppturer (med stort og smått) i tillegg til det. Jeg løser relativt ofte ut enten fordi jeg hekter i greier jeg ikke ser under snøen, hekter i trær når ambisjoner overstiger ferdigheter i skauen eller rett og slett kjører skia inn i skavler jeg ikke ser i flatt lys. Det er ikke mange rene fall.

I en alder av 49 begynner man å innse at antallet sesonger man har igjen å kjøre er et endelig tall, og det tar lenger tid for mykt vev å gro skikkelig. Jeg ønsker derfor ikke å øke risikoen ved å gjøre skia vanskeligere å løse ut.

Er det trygt å gå for tech-bindinger på heisbasert kjøring med det bruksmønsteret og de bekymringene? I såfall - hva velger jeg?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055391 26/01/2016 11:39
O
oyvinsr Offline
Ringrev
Ringrev
O
Denne foreslår at Kingpin er et bedre valg om du har mer heisbasert kjøring, og Radical ST/FT2.0 er et bedre valg for topptur.
https://www.wildsnow.com/18358/dynafit-radical-2-marker-kingpin-comparo/
Har dog lite egne erfaringer å dele, bortsett fra at jeg syns Radical ST/FT(ikke 2.0) fungerer helt fint, og har ikke hatt noen ubehagelige utløsninger med de opplevd at de har løst ut på ubehagelig vis.

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: oyvinsr] #2055393 26/01/2016 11:43
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Sitat: oyvinsr
Denne foreslår at Kingpin er et bedre valg om du har mer heisbasert kjøring, og Radical ST/FT2.0 er et bedre valg for topptur.
https://www.wildsnow.com/18358/dynafit-radical-2-marker-kingpin-comparo/
Har dog lite egne erfaringer å dele, bortsett fra at jeg syns Radical ST/FT(ikke 2.0) fungerer helt fint, og har ikke hatt noen ubehagelige utløsninger med de opplevd at de har løst ut på ubehagelig vis.

Takk. Men du har opplevd at de løser ut når de skal?

- Robert Green Ingersoll
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055405 26/01/2016 11:54
G
grigri Offline
Entusiast
Entusiast
G
Med 25 heisdager i Åre(t) ville jeg satt pengene i en god alpinrigg i tillegg til techbindinger på coombackene.

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055408 26/01/2016 11:57
O
oyvinsr Offline
Ringrev
Ringrev
O
De tilfellene de har løst ut har det vært i situasjoner der de skal løse ut, for eksempel hekting av grein under snø o.l.
Jeg har ikke opplevd at de har løst ut når de ikke skal løse ut, men har hørt fra mer erfarne skikjørere enn meg at de bruker å låse av tåa når de kjører utsatte parti der det er skare eller ved andre forhold hvor det å miste skia kan være veldig skummelt.

Dette skal ikke være et like stort problem med 2.0, siden tåa kan rotere, og du derfor har mer "spillerom" før du mister skia. Usikker på hvordan dette vil bli på Kingpin?

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: grigri] #2055409 26/01/2016 11:57
O
oyvinsr Offline
Ringrev
Ringrev
O
Sitat: grigri
Med 25 heisdager i Åre(t) ville jeg satt pengene i en god alpinrigg i tillegg til techbindinger på coombackene.

Godt poeng, 25 heisdager er jo faktisk en del.

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055412 26/01/2016 11:59
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg kjører med Beast 14, og har hatt ett tryn med dem der de løste ut. Dette var dog på tur ned fra Nonshøa i Storlidalen, og ikke i heisanlegg. Fikk en skikkelig vridning i kneet, men skal ikke si det var fordi de ikke burde løst ut tidligere eller ikke. Går du for Radical, kjøp hvertfall nyversjonen med roterende frambinding, som visstnok skal være litt bedre mtp uønskede utløsninger pga slag etc.

Men skulle jeg valgt i dag i dette segmentet med mye heisbasert kjøring i tillegg til toppturer, tror jeg kanskje jeg ville gått for Kingpin 13 med vekta og kjørestilen min. Bittebittelitt lettere, og konvensjonell bakbinding virker litt mer rett for heisbasert kjøring. Men Beast-bindingene funka fabelaktig i preppa bakke i Åre i helga, så fullt mulig å kjøre fort i anlegg med dem og.

Da jeg kjøpte mine ble jeg anbefalt å vente litt i tilfelle det var barnesykdommer på Kingpin, men så langt har jeg ikke inntrykk av at det har vært veldig mye.

Nå skal det sies at 106mm brede ski er ganske kjipe å skjære svinger med i preppa bakke når man møter på hard kunstsnø, så blir det mye heiskjøring framover kommer jeg nok til å kjøpe et par smalski og bindinger for heiskjøring. Har man støvler fra før av, koster ikke et par kurante carvingski så mye.

Per B.
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: grigri] #2055414 26/01/2016 11:59
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G

Joda - men jeg kjører nesten bare offpiste i Åre og bruker stort sett de preppa løypene til transport eller kosekjøring sammen med familien.

- Robert Green Ingersoll
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055415 26/01/2016 12:03
Holyman Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Du kan kjøre så hardt du bare klarer på nye Radical ft 2. Har en kompis som har slitt med at Kingpin iser i tåa, og i 2016 er roterende framhus helt klart noe du ønsker å ha.

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: grigri] #2055417 26/01/2016 12:03
G
grigri Offline
Entusiast
Entusiast
G
Fordi gode alpinbindinger har bedre retensjon (kanskje med unntak av nye vipec), er mere solide og gir bedre kjørekomfort. I tillegg til at alpinbindinger i kombinasjon med alpinsko (flate glatte såler) øker sikkerheten i forhold til gamle knær. Unge også btw.

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: perbl] #2055418 26/01/2016 12:04
O
oyvinsr Offline
Ringrev
Ringrev
O
Sitat: perbl

Da jeg kjøpte mine ble jeg anbefalt å vente litt i tilfelle det var barnesykdommer på Kingpin, men så langt har jeg ikke inntrykk av at det har vært veldig mye.

De hadde jo en ganske alvorlig barnesykdom i form av at pins på frembinding løsnet, men det skal være ordnet opp i nå.

https://www.wildsnow.com/15495/marker-kingpin-toe-pins-possibly-loosen/

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: perbl] #2055420 26/01/2016 12:05
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Jeg kjører med Beast 14, og har hatt ett tryn med dem der de løste ut. Dette var dog på tur ned fra Nonshøa i Storlidalen, og ikke i heisanlegg. Fikk en skikkelig vridning i kneet, men skal ikke si det var fordi de ikke burde løst ut tidligere eller ikke. Går du for Radical, kjøp hvertfall nyversjonen med roterende frambinding, som visstnok skal være litt bedre mtp uønskede utløsninger pga slag etc.

Men skulle jeg valgt i dag i dette segmentet med mye heisbasert kjøring i tillegg til toppturer, tror jeg kanskje jeg ville gått for Kingpin 13 med vekta og kjørestilen min. Bittebittelitt lettere, og konvensjonell bakbinding virker litt mer rett for heisbasert kjøring. Men Beast-bindingene funka fabelaktig i preppa bakke i Åre i helga, så fullt mulig å kjøre fort i anlegg med dem og.

Nå skal det sies at 106mm brede ski er ganske kjipe å skjære svinger med i preppa bakke når man møter på hard kunstsnø, så blir det mye heiskjøring framover kommer jeg nok til å kjøpe et par smalski og bindinger for heiskjøring. Har man støvler fra før av, koster ikke et par kurante carvingski så mye.

Jeg tilbød å guide deg til offpiste i Åre i "hvor kjører man i Trondheim"-tråden men innser at jeg burde sendt PM. =) Jeg håper at du kom deg ut av løypene likevel på søndag for de 10cm med fluff som kom på lørdag oppå det som allerede var - gjorde søndagen til en av årets beste skogskjøringsdager så langt.

Jeg vet ikke om denne videoen er synlig for offentligheten, men den viser noe av snøkvaliteten.
https://www.facebook.com/geir.kjosavik/v...t=video_comment

Takk for tips. Jeg klarer meg nok med Kingpin10 selv om jeg veier 90kg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: grigri] #2055423 26/01/2016 12:09
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Fordi gode alpinbindinger har bedre retensjon (kanskje med unntak av nye vipec), er mere solide og gir bedre kjørekomfort. I tillegg til at alpinbindinger i kombinasjon med alpinsko (flate glatte såler) øker sikkerheten i forhold til gamle knær. Unge også btw.

Aha. Nå forstår jeg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055433 26/01/2016 12:25
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Kortversjon:
Jeg ville aldri hatt Tech-bindinger på et par ski som hovedsakelig brukes heisbasert.

Utfyllende:
Jeg har et par toppturski (112mm på midten) med Dynafit TLT Radical FT-bindinger (de gamle uten roterende frambinding). På hardt føre har jeg flere ganger opplevd at frambindingen popper av. Kompiser har opplevd det samme. Det er hovedsakelig på hardt føre og med brede ski at dette er et problem.
I situasjoner der jeg virkelig ikke vil at skia og jeg skal skille lag låser jeg frambindingen.
Siden jeg ikke stoler helt på bindingen kjører jeg mye roligere med disse skiene enn med en vanlig alpinbinding. Jeg har ikke opplevd omvendt problem, dvs. at bindingen ikke har løst ut når den skal, men det kan jo være fordi jeg kjører pent og pyntelig med denne riggen.
Jeg har dog en venninne som røyk korsbåndet med en slik binding i fjor, på et "tullefall" i et transport-spor ned til skogen i Sogndal. Det er jo bare en anekdotisk erfaring, men jeg er likevel skeptisk.
På turen opp er tech-bindinger likevel så suverene at jeg lever med kompromisset på toppturskiene, men aldri om jeg ville hatt de bindingene på ski jeg bruker heisbasert.

Redigert av DesmoSkier; 26/01/2016 12:28.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055435 26/01/2016 12:28
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK
Jeg tilbød å guide deg til offpiste i Åre i "hvor kjører man i Trondheim"-tråden men innser at jeg burde sendt PM. =) Jeg håper at du kom deg ut av løypene likevel på søndag for de 10cm med fluff som kom på lørdag oppå det som allerede var - gjorde søndagen til en av årets beste skogskjøringsdager så langt.

Ah, dumt.

Vi var begge bortimot førstereisgutter til Åre, så ble dessverre i all hovedsak i løypa. Men ble en flott dag fordi, den skogen vi så fra heisen så såpass risky ut mtp stein etc som sto opp, så vi gadd ikke begi oss ut i ukjent terreng når vi ikke ante hva som fantes der.

Og forøvrig, de kunne godt ha større plakater overalt om at heisanlegget stenger til forskjellige tider ICON_LAUGH Ble en fin spasertur utav det.

Per B.
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: perbl] #2055438 26/01/2016 12:31
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Sitat: GeirK

Ah, dumt.

Vi var begge bortimot førstereisgutter til Åre, så ble dessverre i all hovedsak i løypa. Men ble en flott dag fordi, den skogen vi så fra heisen så såpass risky ut mtp stein etc som sto opp, så vi gadd ikke begi oss ut i ukjent terreng når vi ikke ante hva som fantes der.

Og forøvrig, de kunne godt ha større plakater overalt om at heisanlegget stenger til forskjellige tider ICON_LAUGH Ble en fin spasertur utav det.

He he. En har tre muligheter for god skogskjøring fra toppen av Fjällgårdsexspressen - både østover, sørover og vestover

- Robert Green Ingersoll
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055439 26/01/2016 12:36
G
grigri Offline
Entusiast
Entusiast
G
Det DesmoSkier sier!!

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: DesmoSkier] #2055442 26/01/2016 12:40
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G
Sitat: DesmoSkier
Kortversjon:
Jeg ville aldri hatt Tech-bindinger på et par ski som hovedsakelig brukes heisbasert.

Utfyllende:
Jeg har et par toppturski (112mm på midten) med Dynafit TLT Radical FT-bindinger (de gamle uten roterende frambinding). På hardt føre har jeg flere ganger opplevd at frambindingen popper av. Kompiser har opplevd det samme. Det er hovedsakelig på hardt føre og med brede ski at dette er et problem.
I situasjoner der jeg virkelig ikke vil at skia og jeg skal skille lag låser jeg frambindingen.
Siden jeg ikke stoler helt på bindingen kjører jeg mye roligere med disse skiene enn med en vanlig alpinbinding. Jeg har ikke opplevd omvendt problem, dvs. at bindingen ikke har løst ut når den skal, men det kan jo være fordi jeg kjører pent og pyntelig med denne riggen.
Jeg har dog en venninne som røyk korsbåndet med en slik binding i fjor, på et "tullefall" i et transport-spor ned til skogen i Sogndal. Det er jo bare en anekdotisk erfaring, men jeg er likevel skeptisk.
På turen opp er tech-bindinger likevel så suverene at jeg lever med kompromisset på toppturskiene, men aldri om jeg ville hatt de bindingene på ski jeg bruker heisbasert.

Når du skriver "popper av", mener du da det samme problemet som omtales som ufrivillig sideveis utløsning? Og i så tilfelle er dette et problem kun på eldre bindinger?
Kjøpte TLT Radical ST ifjor og ifølge omtalen hos Sportslageret skal problemet være en saga blott.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055449 26/01/2016 12:55
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Har hørt stygg historie om knekt leggbein pga techbinding og randosko ikke løste ut ved hekt i rail i bakke, der en alpinbinding og sko med glatt såle ville løst ut. Sliter fortsatt med å få plass i skiskoa grunnet mye metall i leggen....

Big wheels keep on turning
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055454 26/01/2016 13:04
chili Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har brukt "gamle" Radical FT12 de siste 3 sesongene, og har nå gått over til Kingpin 13 på årets nye bombeski.

Erfaringene med Radical har vært gode, har ikke opplevd ufrivillig utløsning under kjøring, heller ikke i anlegg eller på slagete føre. Har derimot opplevd det flere ganger ved traversering på vei opp, selv om frembindingen har vært låst.

Erfaringene mine sålangt med Kingpin er fullstendig overlegne Radical.
Bakbindingen er det store løftet her, men mye bedre kraftoverføring og kontroll. Du får skikkelig tråkk ned i skia, i stedet for å "henge" i pinnene på de fleste andre tech-bindinger.
I frembindingen har du også 3 fjærer på hver side i stedet for 2, hvilke skal gjøre den kraftigere, uten at jeg kan si så mye mer om den saken enn det. Jeg har forsøkt å mishandle disse så godt jeg kan sålangt denne sesongen, uten å vinne under kjøring og dropping. De par fallene jeg har hatt, så har den løst ut som den skal.

Barnesykdommene ble løst kjapt, og skal ikke lenger være noe tema på nyere bindinger.

Den har dog ikke roterende frembinding, slik Radical 2 har.
Det er litt vektforskjell, for den som bryr seg om det.

Jeg tenker uansett at jo mer du skal kjøre, jo større grunn har du til å gå for Kingpin.
Og selv ville jeg valgt Kingpin uansett, den bakbindingen betyr mer for meg enn roterende frembinding.

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: Goldrush] #2055459 26/01/2016 13:12
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: Goldrush
Når du skriver "popper av", mener du da det samme problemet som omtales som ufrivillig sideveis utløsning? Og i så tilfelle er dette et problem kun på eldre bindinger?
Kjøpte TLT Radical ST ifjor og ifølge omtalen hos Sportslageret skal problemet være en saga blott.
Frambindingen greier ikke å holde fast støvelen når skia kantes og man treffer noe hardt som f.eks. en isete kant. Det er mulig det er det du mener med ufrivillig sideveis utløsning?

Redigert av DesmoSkier; 26/01/2016 13:12.

Helge
Strava
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055471 26/01/2016 13:30
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Tech-bindinger løser, som du helt sikkert vet, ut bak, mens de fleste alpinbindinger kun løser ut i front. (sidevegs) Har selv opplevd mange ufrivillige utløsninger med Tech bindinger. Med en stiv ski blir det litt bedre...men jeg låser bindingen hvis det er hardt og jeg kjører på. Jeg vet at jeg har skadet meg på ufrivillig utløsning...og jeg faller ytterst sjelden...så jeg har kommet til at risikoen er lavest ved å låse.

Jeg ville ha valgt en binding med sidevegs utløsning både i front og bak. Da er du "sikret" mot hekt (forran), og sakte vridninger (bak). Tenker at det er spesielt viktig ved heisbasert offpist - man kjører gjerne hardere enn ved topptur, og sjansene for å treffe en stein, hekte i en rot, eller bare dette ukontrollert er uendelig mye større enn i bakke.

Alle bindinger kan gi ufrivillig utløsning - også alpinbindinger. Jeg foretrekker bindinger som kan gi litt før de "popper" - det gjør at jeg kan kjøre med lavere styrke. Marker sine alpinbindinger er typisk motsatt: de sitter til de plutselig løser ut. Stort sett ikke noe problem, men man må gjerne ha litt strammere bindinger.
Har bare gamle Tech bindinger nå - men skulle jeg ha kjøpt nye og hadde sikkerhet på topp hadde jeg valgt fritschi.
(Har kjørt med tech-bindinger i 16/17 år nå. Synes de er veldig bra på sakte vridninger. Når det er hardt og isete løser de lett ut - så da låser jeg de "halvvegs"...som ser ut til å fungere ganske bra i praksis - selv om det er litt lotto. Har løst ut ved fall og slik innstilling, og har ikke hatt ufrivillig utløsning.

Kjøreegenskapene synes jeg aldri har vært noe problem på Tech bindinger - bortsett fra at man kjenner underlaget litt for godt. Med god vektbalanse merker jeg svært lite til at bindingene tvister mer enn alpinbindinger....ski og sko er uansett veldig mye mykere/dårligere enn alpin-oppsettet jeg bruker, så det betyr mye mer enn bindingene. (Heller ikke bogadisious(?) som er en alpinsko med tech-inserts, kunne måle seg med en god alpinsko. Stive randosko blir fort bare stive på en dårlig måte.)

Redigert av hilmer; 26/01/2016 13:30.
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: DesmoSkier] #2055478 26/01/2016 13:43
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G
Sitat: DesmoSkier
Sitat: Goldrush
Frambindingen greier ikke å holde fast støvelen når skia kantes og man treffer noe hardt som f.eks. en isete kant. Det er mulig det er det du mener med ufrivillig sideveis utløsning?

"Ufrivillig sideveis utløsning" var en passus hentet fra beskrivelsen hos Sportslageret. Sånn du beskriver popper av her, er det vel rimelig å anta at det menes det samme. Og det er vel også rimelig å anta at problemet med utløsning ved traversering (ref chilis innlegg) skyldes samme svakhet. Har alltid gått med rammebindinger og dette er mine første tech, så kjekt å vite om dette er problemer man fremdeles bør ta hensyn til på nyere Radical bindinger. Jeg vil tro nei?

Redigert av Goldrush; 26/01/2016 13:51.

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055481 26/01/2016 13:46
E
ehn Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Kjørte tidligere på Radical FT, og har som mange andre opplevd at skiene har løst ut uten god grunn. Kjører nå med Kingpin, og har ikke opplevd tilsvarende med disse. Det er også en bedre kraftoverføring til skien på denne bindingen.
Har kun erfaring med disse 2 tech bindingene.
Skulle jeg ha en one quiver, hadde jeg nok uansett gått for en rammebinding med gåfunksjon hvis hoved mengden av kjøring var heisbasert.

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: ehn] #2055488 26/01/2016 13:55
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Sitat: ehn
Kjørte tidligere på Radical FT, og har som mange andre opplevd at skiene har løst ut uten god grunn. Kjører nå med Kingpin, og har ikke opplevd tilsvarende med disse. Det er også en bedre kraftoverføring til skien på denne bindingen.
Har kun erfaring med disse 2 tech bindingene.
Skulle jeg ha en one quiver, hadde jeg nok uansett gått for en rammebinding med gåfunksjon hvis hoved mengden av kjøring var heisbasert.

Mye god input her - takk. Jeg ender nok med å beholde rammebindingene på K2-ene enn så lenge og går heller tilbake til opprinnelig plan med å finne noen lettere, smalere ski med techbindinger til rene toppturer. G3 Zenoxide 88 eller 93 med Radical ST2 eller Kingpin feks.

- Robert Green Ingersoll
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055489 26/01/2016 13:55
Holyman Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Merk at det er enormt stor forskjell på Radical FT og Radical FT 2.
2ern har roterende framhus som tar opp mye mer sideveis krefter og eliminerer (imo) problemet med ufrivillig utløsning når man kjører på slagete føre.

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: Holyman] #2055492 26/01/2016 14:07
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G
Sitat: Holyman
Merk at det er enormt stor forskjell på Radical FT og Radical FT 2.
2ern har roterende framhus som tar opp mye mer sideveis krefter og eliminerer (imo) problemet med ufrivillig utløsning når man kjører på slagete føre.

Ifølge beskrivelsen av hos Sportslageret skal ikke ufrivillig utløsning heller ikke være noe problem på FT. Du mener at dette ikke stemmer?

https://www.oslosportslager.no/produkt/dynafit-tlt-radical-ft-randonn%C3%A9ebinding-26930.aspx

Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: hilmer] #2055516 26/01/2016 14:57
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: hilmer
Stive randosko blir fort bare stive på en dårlig måte.)

Det er helt sant, så vidt jeg forstår er det ekstremt vanskelig (umulig?) å lage en støvel med gåfunksjon i skaftet og som samtidig har en god/progressiv flex slik som en skikkelig alpinstøvel.

Helge
Strava
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: DesmoSkier] #2055519 26/01/2016 15:04
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Dynafit Khion nærmer seg, men det går visst utover gåegenskapene.

http://www.tetongravity.com/story/adventure/dynafit-carbon-khion-alpine-touring-boot-teton-tested

- Robert Green Ingersoll
Re: Dynafit Radical eller Marker Kingpin? [Re: GeirK] #2055523 26/01/2016 15:15
E
ehn Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Vil påpeke at selv om jeg har opplevd at skien løsner ufrivillig på Radical FT 1. gen, vil ikke gå så langt som å si at det er et så stort problem at det er en deal breaker.
Det er gode bindinger, og tror nok de har fått et litt ufortjent rykte. Fordi at det kan være litt brukerfeil med i bildet (vet at I hvert fall jeg syndet litt her til å begynne med).
Er man veldig nøye med å rense tech hullene på støvler og fjerne is på frambinding før man klikker inn i kjøremodus, så skal det mye til å miste skien ved "normal++" kjøring.
Men at Kingpin er en bedre nedover er jeg ikke i tvil om.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support