Har en 2015 Canyon Spectral CF 9.0 EX med en Cane Creek DB Inline. Sykkelen er kjørt i 4 måneder, vil anslå i overkant av 100 timer totalt. Demperen holder fint på lufta, har ikke opplevd piping alik andre har opplevd (grunn til reklamasjon visstnok). Imidlertid kommer det veldig mye surklelyder, både ved kompresjon og retur. Er dette normalt? Grunn til reklamasjon? Evt trenger den service?
Alle dør, men ikke alle lever
Re: Surkling i Cane Creek DB Inline
[Re: arnero]
#205519025/01/201619:19
Har nøyaktig samme sykkel og demper som deg, om min begynte også å surkle etter noen mnd. Tok kontakt med Extremebikes som er importør i Norge, og fikk sporenstreks beskjed om at det ikke var bra, og at det var en garantisak. Så sendte den bare inn og fikk den fiksa, ville anbefalt deg å ta den samme telefonen!
Takk for alle tips. Canyon Norge svarte umiddelbart og henviste meg til extremebikes.no. Ringte de, beskrev problemet, sannsynligvis en røket pakning. De påtok seg å fikse dette, service dekkes av CC innen garantitiden. Så forbilledlig service fra alle parter!
Alle dør, men ikke alle lever
#236126304/11/201623:46
Noen som kan bekrefte at dette er normallyden til DB Inline?
Demperen min er helt ny, kun syklet et kort tur med den. Den surkler ikke, høres mer ut som luft som beveger seg. Jeg antok at det skulle være slik, helt til jeg leste om en del som hadde problemer med demperen sin i tillegg til denne posten.
Lyd som en sykkelpumpe, eller når en pumper opp en luftmadrass, er det jeg tenker når jeg hører lyden.
Har lest at disse lager litt mer lyd enn andre pga høyt oljevolum. Men etter å ha lest om mange som har fått byttet sin demper pga rar lyd så hadde det vært greit å vite hva som er normallyden.
Cube Stereo HPC 160 Race 27.5
#236128305/11/201610:19