Demonterte min gamle White XC Pro 26" Alu og fant frem lakkboksen. Ga drivverket en god rengjøring og skiftet noen slitedeler. Du verden det er godt å sykle med en godt vedlikeholdt sykkel der giringen er tight og det ikke er tegn til ulåter

Lurer på hvordan en bedre (dyrere) sykkel vil føles i forhold, men det bør jeg av hensyn til lommeboka kanskje ikke tenke så mye på.
Sykkelen er i sin femte sesong, har 26" hjul og har en ramme av aluminum, så topp moderne kan den ikke kalles. Jeg har byttet dempegaffelen med en stiv C4 gaffel, da jeg bruker sykkelen mest til finere terreng og grusveg.
Målet alle de foregående sesongene har utelukkende vært Birken. Jeg har hatt progresjon hvert år og tok merket for andre gang med 3:25 i fjor. Side om side med toppsykler til mange ganger prisen føler jeg at de 7.000 jeg ga for sykkelen for 5 år siden har vært vel brukte penger.
Jeg er vel som resten av forumet her over snittet glad i utstyr, men denne sykkelen motsier jo det. Jeg syns selv at den passer meg godt og at resultater i Birken, eller andre formtestrunder for den del, i større grad gjenspeiles av treningen jeg legger ned i månedene før, enn utstyret en benytter. Det er jo overhodet ikke overraskende, men litt artig å se i praksis også. 3:25 er sakte i forhold til mange på dette forumet, men igjen, så tror jeg det i større grad gjenspeiler treningsmengden snarere enn utstyret de sykler på.