Har både Fasterkatt og Wölvhammer. Uovertruffen kvalitet. Beste sko jeg har hatt.
For begge sko gikk jeg opp en størrelse i forhold til hva jeg bruker i alminnelige sykkelsko (sommer) - og i forhold til mål oppgitt på 45nrths hjemmeside. Da passet de perfekt.
Ser fra tidligere tråder at de fleste velger 1-2 størrelser større enn hva man bruker i alminnelige sykkelsko.
Jeg prøvde i begge tilfeller i butikk. Om man prøver 2015-modell av Wolvhammer, med glidelås på ytterskoen, bør man ikke la seg skremme av at det er litt fiklete og vanskelig å komme inn i skoene første gang. Ved bruk av skojern er det en enkel teknikk å få dem av og på. 2016-modellen, med snøre, er enklere.
Merk at Fasterkatt ikke er på langt nær så varme som Wölvhammer. Skoene er beregnet på forskjellige årstider, temperaturer og vær. Fasterkatt produseres for øvrig ikke mer - den nye modellen for vår/høst og mild vinter er Japanther.
Kan ikke skryte nok av 45nrth. Både sko, hansker og dekk har revolusjonert vintersykling for meg