|
Ny sykkel eller bytte ut deler?
|
Ny sykkel eller bytte ut deler?
20/01/2016 01:02
|
oysf
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Har en Bros Ultimate i karbon, veier rundt 750 gr, altså veldig lett. Sykkelen er fra 2012, og utstyrt med Ultegra 10delt Di2. Begynner å kjenne at jeg er klar for noe nytt, og vil gjerne ha 11 delt, helst Dura Ace. Er veldig fornøyd med ramma, og vurderer å bare bytte ut delene. Hva tenker dere? Ny sykkel med DuraAce Di2, eller kjøpe ny gruppe til den gamle ramma? Sparer nok rundt 10 000 kr om jeg beholder ramma og kjøper ny gruppe. Er så heldig å ha innkjøpspriser på deler og sykler... :-)
|
|
|
Re: Ny sykkel eller bytte ut deler?
[Re: oysf]
20/01/2016 10:00
|
Open 1.0
Ivrig
|
Ivrig
Du vil merke liten forskjell på å bytte til 11-delt Dura Ace, 10-delt fungerer jo egentlig like bra, eneste forskjellen på de to systemene er noen gram i vekt, men det er ikke merkbart når du bruker sykkelen. Hvis du vil oppgradere sykkelen med noe nytt så hadde jeg heller vurdert å sette på en wattmåler, hvis du ikke har dette, slik at du får noe nytt å "leke" med. Ett annet alternativ som også gir en "ny" følelse er å kjøpe et nytt hjulsett. Hvis dette ikke gir deg tilstrekkelig "ny-følelse" så er det nok en ny sykkel som trengs for å tilfredstille behovet.
|
|
|
20/01/2016 10:39
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Med innkjøpspris på sykkel ville jeg tenkt... 4 år siden sist... det klør over hele kroppen, jeg kjøper ny (og "overbevist" meg selv om at den gamle er fin på rulla og at en ny går fortere). Ellers ville jeg tenkt hissige hjul før ny gruppe.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
20/01/2016 11:27
|
Playboy75
Entusiast
|
Entusiast
Hvorfor kjøpe ny hvis du ikke har noe mål om at ny funksjon skal gi noe performance? Hva med to ukers treningsleir til 10000? Jeg vurderer aeroracer da jeg kjører mye flatt og bruker en 2011 Cannondale synapse i dag som sikkert er langt fra ideel til dette, men da har jeg altså et håp om å få 1 km/t kanskje gratis.Tror ikke 11 delt gir noen umiddelbar effekt som du kan lese av noe sted. Correct me if i am wrong. Men wattmåler det kan jeg anbefale. Sitter en uke uten nå fordi jeg må skifte batteri og vet ikke om jeg gidder å kjøre en eneste intensiv økt, fordi jeg aner ikke hvor intensiv den vil være. Forøvrig vil det vel være rimelig råfint med en Di2 maskin på rulla?? Hva skal man med det? Men det er godt folk har forskjellige meninger. Dette var min  .
|
|
|
[Re: Playboy75]
20/01/2016 11:56
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Sitter en uke uten nå fordi jeg må skifte batteri og vet ikke om jeg gidder å kjøre en eneste intensiv økt, fordi jeg aner ikke hvor intensiv den vil være. Forøvrig vil det vel være rimelig råfint med en Di2 maskin på rulla?? Hva skal man med det? Men det er godt folk har forskjellige meninger. Dette var min  . Godt man har forskjellige meninger ja;-) Når du sier du dropper hardøkt fordi wattmåleren har tomt batteri, så tenker jeg: sykler du for å analysere watten etterpå, eller sykler du fordi det er morro? Ang. at det er råflott med Di2 maskin på rulla; for de aller fleste er det vel for råflott med Di2 maskin på landevien og. Hehe.
|
|
|
[Re: aug11x]
20/01/2016 18:37
|
Playboy75
Entusiast
|
Entusiast
]
Godt man har forskjellige meninger ja;-) Når du sier du dropper hardøkt fordi wattmåleren har tomt batteri, så tenker jeg: sykler du for å analysere watten etterpå, eller sykler du fordi det er morro?
. [/quote]
Om vinteren på rulle sykler jeg ikke alltid fordi det er kjempe moro, men I form skal man jo holde seg, også vet man at det blir morsomere ute til sommeren. Hadde det vært ute så er det ikke så nøye om måleren er deg, klarer meg hvertfall bedre uten. Passet nok greit denne uka å kutte på hardøktene sånn ellers også, men det gir litt boost å se hva man tråkker, det synes hvertfall jeg.
|
|
|
|
|
|