Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Velge Kina-ramme

Velge Kina-ramme #2053487 19/01/2016 13:02
H
HaakonJohansen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Hei. Jeg skal kjøpe meg Kina-ramme for 27.5" felger, og lurer på om det er noen rammer som skiller seg ut, positivt. Ser foreløpig mest på denne xmcarbonspeed pga. lav vekt, og at den er tilgjengelig med BSA-gjenger. Er dette en god ramme? Finnes det lettere Kina-rammer? Er det noen som vet hvor man får denne rammen (eventuelt andre med like lav vekt) billigst mulig?

Håper noen har noe input;)

Re: Velge Kina-ramme [Re: HaakonJohansen] #2053808 20/01/2016 13:26
H
HaakonJohansen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Ingen som har noe å komme med?

Re: Velge Kina-ramme [Re: HaakonJohansen] #2053832 20/01/2016 14:32
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Kjenner ikke til produsenten du linker til, men kan godt være kvaliteten er god. Har selv en kinaramme (Flyxii) og godt fornøyd med den til grusbruk. Problemet med kinarammer, eller ikke-anerkjente produsenter om du vil, er kvalitet og reklamasjon. Veldig vanskelig å vite hvor solid en slik ramme er før du har tatt den over grensen for hva den tåler. Kjøper du feks Scott er det noen godt kvalifiserte personer som har gjort dette og vet kvaliteten er god nok til ikke å ødelegge merkevaren.
I den grad tre sesonger på en Flyxii grusracer gjør meg kvalifisert til å mene noe om kinarammer vil jeg si at det kan være lurt å unngå de absolutt letteste rammene.

Moderator  support