Har også spart endel på kranksett, kassett, hurtigkoblinger og styretape.
Akkurat ja..Utrolig! Jeg har tenkt en del på det, men kunne ikke helt skjønne hvor jeg skulle slanke Sånn setepinne med intrigert sete må jeg nok ha. Du bare tok kontakt med de, og sendte ned din for sammenlikning? Får du fortsatt batteriet inni setepinnen? Hvor mye kostet morroa?
Det er ingen lettvekter. Det er jo en cyclocross med 30mm brede "slicks" (pariserdekk) og 105-utstyr. Mener jeg veide den til et sted mellom 8,5 og 9 kilo når den var som på bildet. Nå står den med piggdekk, skjermer og lykter.
Trek Madone 3.1 Ultegra/Dura-Ace, påmontert Stages wattmåler. Fulcrum Racing 3 hjul. Kjørte et par ritt med den i fjor høst og det ble noe helt annet enn den forrige Gary Fisheren som var alt for stor for meg
Neste oppgradering blir kanskje ny setepinne i karbon for mer komfort og muligens nye hendler og sette de som står på sykkelen over på cyclocrossen som har tiagra. Tiagrahendlene er så store og klumpete og wirene som stikker ut til sidene er ikke noe pent
Her er budsjettbastarden etter fjorårets Flandern rundt. Ingen forandring før årets sesong. Det blir lettere utveksling og bredere dekk før neste Belgiatur..
Den fikk også lov til bli med til Spania i høstferien for å møte en slektning
Jeg skjønner ingen ting av styret ditt. Er det bildet som lurer meg og får det til å se ut som noe fra en science-fiction-film? FIn sykkel altså!
Det er jo ganske massive greier. Vurderer å teste med et mer kompakt styre da sykkelen er helt på grensen til å være i største laget. Den hadde nok vært penere å se på med høyere sete og lengere stem. En annen ting ved styret som kanskje er litt uvant for mange, er at jeg ikke har gir- og bremsehendlene høyt oppe på styret, som tydeligvis ser ut som en trend. Særlig Shimano-hendlene syns jeg har en tendens til å se litt vulgære ut da, syns jeg.
Jeg skjønner ingen ting av styret ditt. Er det bildet som lurer meg og får det til å se ut som noe fra en science-fiction-film? FIn sykkel altså!
Det er jo ganske massive greier. Vurderer å teste med et mer kompakt styre da sykkelen er helt på grensen til å være i største laget.
Hvis sykkelen føles i største laget er det ekstra rart å ha hendlene slik at du må strekke deg frem og over styret og gripe dem fra oven, snarere enn i en vinkel mer bakfra. Hendler som man kommer loddrett ned på fungerte i gamle dager da syklene var kortere. Nå er ofte sittestillingen tilpasset lenger sykler og da funker det som oftest bedre å komme til hendlene litt flatt bakfra. De fleste vil oppleve vonde håndledd, eller følelsen av å måtte sette seg langt frem med hendlene slik du har dem. Noen liker det selvfølgelig slik, men de fleste vil nok finne seg bedre tilrette med hendlene høyere og nærmere. Da blir også variasjonen mellom det å sitte på hendlene og det å holde i bukken litt større. Nå må du strekke deg omtrent like mye til begge deler.
Det har også litt å si med at det er styre med integrert stem, slik at styret altså ikke kan "roteres" i forhold til stemmet, og at bukken på styret har den formen det har (ikke "avrundet" men "kantete"). Skulle hendlene vært lengere opp ville de ha pekt veldig rett opp.
Jo de dekalene er celeste, men de som sitter på ligger under ett lag med klarlakk og jeg gidder ikke ta jobben. Er vel å banne i Bianchi leiren, men det får så være....