Takk, var en fin høsttur i oktober, var blikkstille! Er klar over at det ivertfall burde vært fjernet for bildene sin del. Men ja, jeg syns det er greit med såpass mye vann når du er ute 5 timer. Setetaska er full den, slange, verktøy, pumpe, co2, ekstra sportsbar og mobil. Heller det enn å ha alt i baklommer....
Jeg pleier å stikke innom en kirkegård eller to (mener å huske at det er flust med slike på Jæren også) for å tanke på langtur. Her står fotografen ved en:
Fin! Moro å se for oss som har en "soft-spot" (et soft-spot?)for Lemond, og hadde det ikke vært for en viss Texaner med gode forbindelser og slett moral hadde kanskje merket fortsatt vært på markedet.
Lemond Bicycles ble vel restartet for et par år siden eller i fjor, jeg mener de har en egen linje av stålracere ved siden av limited edition stuntet I samarbeid med Time.
Denne ble bygget sensommeren i fjor. Scott Foil Team Issue ramme med full Sram Red, vekt 7.07 kg inkl.pedaler slik den står her. Med FFWD f4r veier den 6.5 kg. Går som ei kule på flatt og oppover. Meget stødig nedover.
Redigert av Valentino; 10/02/201609:10. Rediger grunn: Bildevisning uten klikk
I tillegg måtte jeg slå til da Frederik Wilmann solgte en Giant TCR Advanced ramme. Bygget den ferdig slik at jeg fikk testet den på GC i januar. Dura-Ace overalt unntatt hendlene som var noe 105 jeg hadde liggende. Vekt som på bildet med pedaler er 6.5 kg. Satte pers opp alle bakkene med denne.
Redigert av Valentino; 10/02/201609:11. Rediger grunn: Bildevisning uten klikk
Det er 56 ramme på Scotten, tok det for å ha den komfortabel når jeg ligger i bukken og skal kjøre lengre distanser.(jeg har lang rygg- er 178, men rygg som passer en på 185 minst). Bildet er tatt før jeg kappet styrerøret litt til.
Gianten er i 53 ramme, og den kjøpte jeg for å ha en agressiv sykkel, og med tanke på klatring. Mener jeg tok av en spacer i forhold til det bildet som er her. Du ser at setet er en del høyere der også.
I år blir det veksling mellom godsykkelen (som fikk seg en smell i fjor og er på jakt etter nye hjul, ser ut til at det enten blir Ultegra 6800 hjul som matcher resten)
Sykkel nr 2 blir grussykkelen/vintersykkelen jeg bygde i fjor sommer, må innrømme at jeg er særdeles fornøyd med mitt første selvbygg. Gikk på budsjett så mekaniske skivebremser, godt mulig den oppgraderes til 11-delt med hydraulikk senere (har fått nye hjul som skal få testet seg så snart jeg er trygg på temperaturen på vestlandet).