Jeg var på mitt tredje SIF på commuteren, en favoritt siden åttitallet. Jeg sitter altså så komfortabelt på dette setet, men slitestyrket på det syltynne læret er mellom oss helt elendig. Det har jeg imidlertid gitt en stor faen i, men nå var tilstanden så stusselig at jeg ikke kunne være bekjent av å trå til og fra Lørenskog engang, med dette mellom beina. Nytt SIF er vanskelig tilgjengelig. Se for dere hvilken klemme jeg er i..
Jeg liker også disse setene, supert at customizer kan gjøre en så utrolig bra jobb!
Når det er sagt, så er ikke disse vanskelig tilgjengelig i det hele tatt.
Det klasssike SIF selges nå i retroutgave under navnet Selle Italia 1990. Har kjøpt 2-3 stykker selv for å ha i bakhånd.
Leter man litt på ebay finner man også forholdsvis lett gamle (pent) brukte Selle Italia seter av ulike modeller, feks. den gamle Gel Flite modellen som jeg også liker godt.
Når det gjelder slitetyreken syns jeg faktisk den ikke er så aller verst, men det hjelper mye å ta vare på setet, skokrem med jevne mellomrom hjelper veldig.
Hvis jeg bare finner igjen kenguruskinnet jeg har liggende på loftet (tror jeg) og får tilbake mitt 20 år gamle SIF kan det bli et prosjekt for customizer. Kenguruskinn skal være sterkere og mer slitesterkt enn ku, så det hadde vært moro å teste ut.