Har en Liftmaster som har fungert upåklagelig i mange år. Når det gjaldt styrken på motoren fikk jeg et tips om hvordan jeg kunne velge riktig.
Stå inne i garasjen og ta tak øverst i porten og prøv å dra/lukk den igjen mens du kun holder øverst i porten tilsvarende bevegelsesmønsteret for portåpneren. For min del var det grisetungt og jeg klarte det ikke. Det er å lukke porten som er størst belastning for portåpneren, ikke å åpne den.
Nå husker jeg selvfølgelig ikke styrken på de to portåpnerene jeg hadde valget mellom, men jeg var uansett overrasket over kraften som skulle til for å lukke porten.
Jeg har en hel port og ikke leddet. Vet ikke om det blir samme krav til kraft da.
edit: Husk å kjøp med hvis det ikke følger med en manuell utløser til porten. Vi har felles garasje i rekke med totalt fem plasser og to har elbil. Garasjeannlegget fra midten av 80-tallet er tydeligvis ikke dimensjonert for elbillading og kursen gikk. Jeg hadde manuell utløser, men det hadde ikke naboen som ikke kom seg inn i garasjen på mange timer.
Redigert av hrukin; 13/01/2016 08:20. Rediger grunn: elbil