Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tidal på Sonos sluttet å funke

Tidal på Sonos sluttet å funke #2047507 10/01/2016 14:25
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Fy f*en så lei jeg blir av Sonos i kombinasjon med musikktjenester. Som noen muligens husker så kvittet jeg meg med Spotify da de ikke lenger støttet playlist groups via Sonos. Så jeg gikk over til Tidal og det har funket fint, helt til jeg bestemte meg for å gjøre en downgrade fra HiFi til normalabonnement.

Etter at HiFi-abonnementet gikk ut på dato og automatisk ble endret til normalt så får jeg ikke spilt musikk fra Tidal på Sonos. Jeg får bladd gjennom mitt Tidal-bibliotek på Sonos, men ved avspilling sier Sonos "Kunne ikke spille <tittel> - forbindelsen med TIDAL ble mistet."

Tidal-abonnementet er det ikke noe galt med siden jeg kan bruke Tidal-appene og høre musikk den veien. Men altså ikke via Sonos. På Sonos-forumet blir svaret at man må avinstallere Tidal-tjenesten i Sonos-appen, omstarte Sonos-dingsen og omstarte routeren og så installere Tidal-tjenesten i Sonos på nytt. Det har jeg gjort, ørten ganger. Fortsatt samme feilen.

Noen andre som har fått samme problemet og funnet en løsning? Alle tråder om saken som jeg finner på Sonos-forumet ender med spørsmål fra Sonos "funker det nå?" og ikke noe mer svar fra brukeren, bare nye brukere som rapporterer akkurat samme feilen.

Re: Tidal på Sonos sluttet å funke [Re: Dan] #2047527 10/01/2016 16:28
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Og til slutt etter et titalls omstarter av appen, gjentatte deaktiveringer og aktiveringer av Tidal på Sonos, mange omstarter av Sonos Connect og tre omstarter av routeren så bestemte Sonos seg for at jeg var verdig å få høre på Tidal. Bra det. Det er for kaldt til å hive ting ut av vinduet.

Re: Tidal på Sonos sluttet å funke [Re: Dan] #2047631 11/01/2016 07:41
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har hatt samme problemer med Wimp/Tidal med ujevne mellomrom opp gjennom årene. Det skjer av og til, det må man bare leve med. ICON_SMILE Spesielt har det en tendens til å skje dersom jeg har hatt nettverksproblemer.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Tidal på Sonos sluttet å funke [Re: H.Iversen] #2047701 11/01/2016 09:57
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: H.Iversen
Jeg har hatt samme problemer med Wimp/Tidal med ujevne mellomrom opp gjennom årene. Det skjer av og til, det må man bare leve med. ICON_SMILE Spesielt har det en tendens til å skje dersom jeg har hatt nettverksproblemer.

Jeg så at mange rapporterte om problemer med hakking og plutselige stopp og det har jeg selv opplevd også. Lurer dog på om det har vært et HiFi-problem som ikke skjer like ofte med vanlig Premium.

Feilen jeg hadde nå kom derimot utvilsomt av nedgraderingen fra HiFi til Premium. Ifølge Sonos så var det DNS-problemer i den forbindelse, så det å restarte hele systemet fra routeren ut til Sonos-hardwaren tusen ganger og i forskjellige rekkefølger var det som skulle til.

Re: Tidal på Sonos sluttet å funke [Re: Dan] #2047705 11/01/2016 10:03
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg fikk tidligere denne en del på WiMP på Sonos. Men etter at WiMP ble kjøpt av Tidal og fikk bedret og stabilisert serverne sine, så ble det sjeldent og til slutt borte. På Tidal har jeg vel aldri fått beskjeden, og etter at de gamle WiMP-menyene (som hadde noen albumlister jeg brukte litt) ble faset ut, bruker jeg i hovedsak Tidal.

Når jeg hadde problemet, så var det vel fjerning av tjenesten og innlegging av den igjen som hjalp, men ofte (oftest?) hjalp ingenting og det skyldtes at noe var nede eller feil hos WiMP. Det gjaldt ikke nødvendigvis alle brukere. Så i likhet med deg, så følte jeg meg stort sett maktesløs. Opplevde aldri andre nettverksproblemer samtidig eller før.

Re: Tidal på Sonos sluttet å funke [Re: Dan] #2047706 11/01/2016 10:09
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Dan
Jeg så at mange rapporterte om problemer med hakking og plutselige stopp og det har jeg selv opplevd også. Lurer dog på om det har vært et HiFi-problem som ikke skjer like ofte med vanlig Premium.

Jeg har Tidal HiFi, Sonos Connect koblet til med kabel og opplever aldri dette.

Feilen jeg hadde nå kom derimot utvilsomt av nedgraderingen fra HiFi til Premium. Ifølge Sonos så var det DNS-problemer i den forbindelse, så det å restarte hele systemet fra routeren ut til Sonos-hardwaren tusen ganger og i forskjellige rekkefølger var det som skulle til.

Artig.
Når du restarter, lar du enhetene være av ett minutt eller så?

Høres ut som tid hjalp mest. Ikke alltid lett å bare drite i hele greia og satse på at det virker i mårra.

Re: Tidal på Sonos sluttet å funke [Re: anonym22] #2047751 11/01/2016 12:22
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: anonymous22
Når du restarter, lar du enhetene være av ett minutt eller så?

Jepp, lar alt "kjøle seg ned". ICON_SMILE

Quote:
Høres ut som tid hjalp mest. Ikke alltid lett å bare drite i hele greia og satse på at det virker i mårra.

For noen Sonos-feil hjelper ikke tid. Derimot har jeg lært at det å nappe ut nettverkskabelen fra Connect i noen sekunder, sette i den igjen og deretter vente noen minutter kan få liv i ting.

Re: Tidal på Sonos sluttet å funke [Re: Dan] #2047754 11/01/2016 12:25
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
For noen Sonos-feil hjelper ikke tid. Derimot har jeg lært at det å nappe ut nettverkskabelen fra Connect i noen sekunder, sette i den igjen og deretter vente noen minutter kan få liv i ting.

Akkurat det taler for at det kan være noe nettverks-/ruterproblemer hos deg.

Re: Tidal på Sonos sluttet å funke [Re: anonym22] #2047806 11/01/2016 15:24
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: anonymous22

Akkurat det taler for at det kan være noe nettverks-/ruterproblemer hos deg.

Det skjer alltid når Sonos sier at den har lyst å oppgradere seg. Da er det et styr å få den til å funke igjen etter oppgraderingen.

Er det forresten noen som har fått Trueplay til å funke? Hos meg klager den over at jeg ikke flytter iPaden nok vertikalt, selv om jeg følger videoen til punkt å prikke, som om den var Jane Fonda og jeg var kledd i tights.

Moderator  support