Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som har erfaring med kraftig strekk her?

Noen som har erfaring med kraftig strekk her? #2047446 10/01/2016 09:22
T
trond67 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Fikk en kraftig strekk for 8 dager siden bak på låret fra nedre del av rumpe til over kneet på baksiden.
Var på legevekten som mente at ingenting var røket noe jeg slo meg til ro med . Problemet er at nå har det gått 8 dager og jeg har egentlig merket veldig liten bedring. Greier fortsatt ikke å gå opp en trapp og låret har til dels fått en heftig blodutredelse. Den har kommet nå de siste dagene.

Noen som har erfaring med dette? Bør jeg ta turen til legen igjen eller er det bare å være tålmodig?

Re: Noen som har erfaring med kraftig strekk her? [Re: trond67] #2047452 10/01/2016 09:52
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sånne greier tar tid. Det er ikke lett å stille 100% diagnose uansett da evt muskel avrivninger er vanskelig å se selv på MR. Resepten ville uansett være å ta det helt rolig de første 4 -6 ukene (kanskje tom med krykker) og rolig opptrening med smerte som indikasjon på når man skal gi seg når hviletid er over. Aktiviteter som krever mye av den skadete muskel bør ikke gjøres før kanskje så lenge som 12 uker.....ihvertfall ikke 100% innsats. Det tar kroppen ca 12 uker å reparere sånne ting og stress i mellomtiden kan sørge for nye opprivninger. Worst case dette her da altså. Er strekken mildere så går den over fortere. Blodutredelser er et tegn på indre blødninger og fysion min er veldig stressa på å få "klemt" disse ut så fort som mulig fordi de lager arrvev som igjen fort kan finne på å lage irritasjon senere. Når arrvevet først har satt seg så er det for sent visstnok.

Redigert av sanouka; 10/01/2016 09:53.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Noen som har erfaring med kraftig strekk her? [Re: trond67] #2047483 10/01/2016 11:49
T
trond67 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Såpass. Da høres det kanskje ut som fysioterapeut er neste stopp.
Takker for svar :-)

Moderator  support